Renfe celebra el 16è aniversari de la posada en servei de l’AVE a Barcelona
En funcionament des del 20 de febrer de 2008
· Més de 150 milions de viatgers han utilitzat els serveis d’alta velocitat de Renfe a la capital catalana en aquest període
· En aquests 16 anys, s’han anat incorporant nous serveis cap Andalusia, nord peninsular, Girona, Figueres – Vilafant, entre d’altres; sent l’empresa ferroviària que ofereix més destinacions i més freqüències
· Els trens AVE i Avlo de Renfe són els únics que donen servei a totes les capitals catalanes que disposen d’estació d’alta velocitat
Barcelona, 20 de febrer de 2024 (Renfe).
Renfe commemorarà els setze anys que fa que està en servei l’AVE a Barcelona. Durant aquest temps, la companyia ha transportat més de 150 milions de viatgers en els seus serveis d’alta velocitat a la Ciutat Comtal. Aquests viatgers, que s’han mogut sense causar emissions de CO? a l’atmosfera, han evitat la dispersió de 4,9 milions de tones de CO? si haguessin viatjat en cotxe.
En aquests moments, Renfe és l’empresa ferroviària que ofereix més freqüències diàries d’alta velocitat entre Madrid i Barcelona (27 per sentit), i l’única amb parada a totes les capitals catalanes de província, a més de Figueres-Vilafant.
El 20 de febrer de 2008, es va posar en funcionament el servei AVE que permetia connectar Barcelona amb Madrid en un temps de viatge des de 2 hores i 38 minuts. Avui fa setze anys, l’AVE va començar la seva oferta amb 17 freqüències per sentit en aquesta relació.
A més, l’arribada de l’AVE comportava millores en les relacions que comunicaven Barcelona amb Camp de Tarragona, Lleida, Saragossa i Calataiud.
En aquest corredor, progressivament, Renfe va augmentar el nombre de freqüències, gràcies a la demanda d’aquest producte i, actualment, l’empresa disposa de 54 trens diaris i ha retallat el temps de viatge a 2 hores i 30 minuts en els trens directes.
Un servei en evolució
– L’abril de 2008 s’estrenen els serveis Avant Barcelona-Camp de Tarragona-Lleida.
– El gener de 2009 s’estrenen els AVE entre Catalunya i Andalusia sense realitzar parada a Madrid
– El setembre 2009, entra en servei l’Alvia que connecta Catalunya amb el nord peninsular
– El setembre 2009, s’inaugura el taller d’Alta Velocitat a Can Tunis
– L’octubre de 2011 es redueix el millor temps de viatge a 2 hores i 30 minuts entre Barcelona i Madrid
– El maig de 2012, l’Ave supera el 50% de la quota de mercat respecte de l’avió.
– El gener 2013, s’inicien els serveis AVE i Avant amb Girona i Figueres Vilafant
– El juny 2021, entra en servei Avlo
Estalvi de pràcticament 5 milions de tones de CO2
Els més de 150 milions de viatgers s’han mogut sense causar emissions de CO? a l’atmosfera, a causa de l’ús d’energia elèctrica per a tracció que, en l’actualitat a més, té certificat de Garantia d’Origen Renovable, emès per la CNMC.
Si aquests mateixos viatgers haguessin realitzat el trajecte amb cotxe, les emissions haurien estat de 4,9 milions de tones de CO?.
Renfe lidera el camí cap a la sostenibilitat ambiental. La companyia ofereix el mode de transport de viatgers i mercaderies que presenta un menor impacte ambiental en conjunt, sent el primer consumidor d’energia elèctrica a Espanya, l’origen de la qual és 100% renovable i compta amb la certificació ‘Carboni Neutre’ atorgada per AENOR per a tots els trens elèctrics.