Renfe adjudica per més de 14 milions d’euros les obres de construcció de la futura Base de Manteniment a Ripoll

En el marc del pla ‘Transformem Rodalies’
· Permetrà dur a terme reparacions i revisions de curt abast als trens que circulin per la línia R3
· A Catalunya, Renfe disposa de 28 centres d’activitat repartits en 8 tallers, al quals s’afegirà el nou taller de Ripoll
· A més, Renfe inverteix 30,5 milions d’euros per impulsar la seva àrea industrial i liderar la fabricació i el manteniment ferroviari del futur

Ripoll, 04 de novembre de 2023 (Renfe)
Renfe ha adjudicat a la UTE COPISA-CRC-INFESA les obres de construcció de la futura Base de Manteniment a l’estació de Ripoll, amb noves instal·lacions de manteniment i reparació de trens. L’actuació, que forma part del projecte del Pla de Tallers de Renfe, contempla una inversió de 14.493.319,50 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de 10 mesos.

Durant el segon semestre de l’any 2024, es pretén disposar de la nova Base de Manteniment de Ripoll per prestar el servei de manteniment als trens que circulin per la línia R3 de Rodalies de Catalunya.

Amb la construcció de la nova Base de Manteniment de Ripoll, es permetrà dur a terme reparacions i revisions de curt abast als trens sense necessitat de retorn a la seva base principal, reduint així
les incidències del servei a Rodalies de Catalunya i els temps d’entrada i sortida dels vehicles al taller.

Una xarxa de tallers de manteniment ferroviari de primer i segon nivell
A Catalunya, Renfe Fabricació i Manteniment compta amb 28 centres d’activitat repartits en 8 tallers al territori. A aquest, s’hi afegirà el futur nou taller de Ripoll. A tot l’Estat, la companyia suma 98 centres d’activitat: tant en tallers de primer nivell, aquells que realitzen operacions més senzilles i ràpides; com de segon nivell, amb operacions més complexes que obliguen immobilitzar el tren, a més d’altres tipus de centres especialitzats en reparació de components. A més, en el nou escenari de liberalització del transport de viatgers, aquestes instal·lacions també presten els seus serveis als nous operadors ferroviaris.

D’aquesta manera, per aquests centres passen anualment uns 360 trens per a la realització de 6.250 intervencions de manteniment de primer nivell i segon nivell, tant de vehicles de viatgers com de material motor de mercaderies

Renfe potencia la seva àrea industrial
En aquest sentit, Renfe continua impulsant el seu potencial industrial realitzant importants inversions estratègiques a la seva filial Renfe Fabricació i Manteniment. Està previst que 2023 es tanqui amb una inversió total aproximada de 30,5 milions d’euros adreçats a obres de millora en diferents instal·lacions; a la renovació i adquisició de diferent maquinària; a la robotització de processos per millorar els sistemes d’informació, o a actuacions per millorar la gestió mediambiental i ser més sostenibles.

Amb dècades d’experiència i combinant tradició i innovació, Renfe s’ha convertit en referent en la prestació de serveis de manteniment integral i la transformació de vehicles ferroviaris, a més d’altres moltes activitats industrials com la reparació de components ferroviaris, serveis de consultoria d’enginyeria, gestió d’instal·lacions i disseny de tallers.

Tot això, amb un compromís indubtable de la companyia amb la sostenibilitat, qualitat, innovació i seguretat, que són els pilars fonamentals en què es basa l’activitat de Renfe.