Renfe competirà a França amb bitllets d’AVE a nou euros
Segons ha anunciat avui el president de Renfe, Raül Blanco
· Els trens AVE arribaran al mercat francès amb aquest preu per a viatges nacionals
· Per a viatges a Espanya, hi haurà bitllets a partir de 29 euros des de Lió i Marsella i de 19 euros per a rutes intermèdies des de Montpeller o Narbona
· Renfe crea la societat Projectes Internacionals per accelerar el seu procés d’internacionalització davant la liberalització del mercat ferroviari
Barcelona, 14 de juny de 2023 (Renfe).
Renfe s’estrenarà a França amb bitllets AVE a nou euros. L’operadora espanyola ha preparat una campanya de llançament amb bitllets a només nou euros entre les deu estacions que conformen les seves rutes domèstiques a França, per posicionar el producte AVE al mercat francès i competir en els dos corredors en què inicia la seva activitat.
Com a campanya de llançament en la seva arribada a França en solitari, Renfe oferirà viatjar en AVE amb tots els serveis entre destinacions com Marsella, Montpeller, Avinyó, Besiers, Aix-en-Provence, Lió o Narbona per només nou euros el trajecte.
Renfe treballa a contrarellotge per iniciar la venda de bitllets per a les noves rutes AVE Espanya-França, un cop s’ha completat el tràmit administratiu imprescindible per iniciar operacions amb l’obertura de la seva sucursal a Lió. En els pròxims dies, la companyia anunciarà la data de l’inici de la venda.
De les 16 estacions dels nous serveis AVE, deu estan situades en territori francès. Es tracta, per tant, d’una experiència pionera en l’expansió internacional de Renfe i un primer pas per continuar avançant fins a convertir-se en operador de referència per al públic francès.
Torna el tren directe a Espanya
Per a les rutes internacionals, hi haurà dos preus de llançament: 19 euros per viatjar des de Montpeller o Narbona fins a Barcelona, Saragossa o Madrid, i 29 euros per a la ruta completa, la connexió des de Marsella i Lió amb Espanya.
Per celebrar que, amb els serveis AVE es recupera la connexió directa entre Lió i Marsella amb l’Estat, els bitllets per viatjar a Barcelona, Madrid, Girona, Tarragona, Saragossa o Figueres Vilafant tindran un preu de llançament de 29 euros.
Per viatjar a Espanya des d’altres destinacions més properes, com Montpeller o Narbona, els bitllets sortiran per només 19 euros.
Pròximes passes en el mercat liberalitzat
Quan el servei Renfe AVE arrenqui en aquestes noves rutes, serà el primer cop que un maquinista espanyol circuli en operacions comercials més enllà de Perpinyà. Suposa, per tant, una fita per a l’empresa espanyola que té a França un mercat prioritari en la seva internacionalització.
L’objectiu a curt termini de Renfe és convertir-se en operador de referència en el mercat ferroviari francès, obtenir el Certificat de Seguretat que li permeti estendre les seves operacions AVE a altres corredors, com el Lió-París, oferir noves connexions internacionals i prestar els seus serveis a França, també com a prestador de serveis públics.
Per tal d’accelerar la seva estratègia d’internacionalització i aprofitar les oportunitats d’expansió d’un entorn liberalitzat en el mercat ferroviari, Renfe ha dut a terme una reestructuració organitzativa amb la creació de Renfe Proyectos Internacionales, una nova societat que celebrarà aquest mateix mes de juny el seu primer Consell d’Administració.
Aquesta reorganització, sumada a l’obertura de la sucursal de Renfe a França, són passes definitives per potenciar la capacitat de competir del grup espanyol en el mercat francès.