Un 52% de les persones que s’han presentat a la convocatòria del curs de formació d’agents d’estació de Ferrocarrils són dones
• Les bases incloïen una mesura d’acció positiva per garantir que almenys el 40% de les persones seleccionades fossin dones
• L’Estratègia d’Activisme d’FGC marca com a objectiu assolir la paritat al conjunt de l’empresa i també al col·lectiu de lideratge l’any 2025
Per primera vegada, el nombre de dones que s’han presentat a un dels cursos de formació per treballar a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya supera el d’homes. Ha estat en la recent convocatòria per accedir al curs d’agent d’estació, on un 52% de les 1.378 persones candidates són dones. Avui s’ha realitzat la primera fase de la convocatòria, de la qual en sortiran 100 persones que passaran a la segona fase.
Se’n seleccionaran 75, que realitzaran el curs de formació d’agent
d’estació i que, una vegada superat, s’incorporaran a una bossa que permetrà cobrir les vacants que es generin a les Línies Metropolitanes (línia Barcelona-Vallès o línia Llobregat-Anoia) d’FGC.
La convocatòria incloïa la perspectiva de gènere i tenia en compte el que preveu el Pla d’Igualtat d’Oportunitats d’FGC d’arribar a tenir una plantilla amb una presència de dones i homes que assoleixi la paritat. Així, atès el desequilibri actual, la convocatòria contemplava que s’havia de garantir que, com a mínim, s’incorporessin al curs de formació un 40% de dones sempre que el nivell obtingut fos l’establert.
Els agents d’estació d’FGC fan atenció i informació al client i gestió en tot allò que requereixi, com horaris, títols de transport, transbordaments, incidències, etc.
També fan gestió de les dependències, comprovant el bon estat i funcionament de les instal·lacions de venda i peatge, ascensors, escales mecàniques, neteja, punts d’informació. I en cas d’incidència en el centre de tràfic centralitzat, regulen la circulació a través del comandament local de l’estació.
Mesura per assolir la paritat
Actualment, un 30% de la plantilla d’FGC són dones. Ferrocarrils va aprovar el febrer d’aquest any l’Estratègia d’Activisme, un full de ruta per posicionar FGC com una empresa activista en matèria de responsabilitat social i en la contribució a l’Agenda 2030 de Nacions Unides. En aquest sentit, un dels quatre pilars de l’estratègia és avançar en la igualtat efectiva dins de la companyia amb l’objectiu
d’esdevenir una empresa paritària l’any 2025, impulsant un canvi cultural basat en valors feministes com l’equitat de gènere, la corresponsabilitat, l’empoderament femení o el compromís contra les violències masclistes. L’objectiu és assolir el 2025 un mínim del 40% de dones treballant a FGC i també dins del col·lectiu de lideratge de la companyia. Mesures com incloure la perspectiva de gènere en les convocatòries de formació forma part d’aquest compromís d’FGC.
4 de novembre de 2021