Des d’avui Renfe informa en temps real de la situació de les línies de Rodalies mitjançant missatges SMS
• Els viatgers poden realitzar les seves consultes al 7307 mitjançant un missatge de text amb la paraula BCN, seguida d’un espai i el número de la línia
• A partir del 15 d’octubre, els viatgers podran rebre missatges gratuïts quan una incidència afecti el seu recorregut habitual
01-oct-07.- Des d’avui, 1 d’octubre, Renfe ha posat en funcionament un servei SMS per a informar els clients en temps real de la situació de les línies de Rodalies de Barcelona. Aquest sistema, que funciona en la modalitat pregunta/resposta, facilita informació immediata als viatgers que enviïn els seus missatges de consulta al 7307. A partir del 15 d’octubre, el sistema oferirà la modalitat de subscripció, per la qual els clients rebran missatges amb les incidències que els puguin afectar en funció del perfil que ells mateixos hagin definit a la pàgina web de Renfe.
A partir d’avui, el client que ho desitgi pot sol•licitar informació puntual de la situació d’alguna de les línies de Rodalies mitjançant un missatge al número 7307, amb la paraula BCN, seguida d’un espai en blanc i el número de la línia de la que es vulgui obtenir informació. Immediatament un missatge l’informa de si hi ha normalitat o bé del temps d’espera previst als trajectes on hi hagi alguna incidència. El cost del missatge és de 0,15 euros, import que correspon íntegrament al servei de la operadora de telefonia, ja que Renfe no repercuteix cap cost pel servei.
El 15 d’octubre es posarà en marxa un altre sistema personalitzat per a l’usuari habitual ja que el client podrà registrar-se a la web www.renfe.com omplint un formulari on especificarà les línies i les franges horàries en les que utilitza la xarxa de Rodalies. En cas de que es produeixi alguna incidència que coincideixi amb el seu perfil, el servei l’informarà amb un missatge de forma gratuïta. Fins el 31 de desembre aquest servei no tindrà cap cost pel client.
Aquesta iniciativa s’emmarca al compromís de Renfe de millorar la qualitat del seu servei d’atenció al client. Durant aquest any, Rodalies ha posat en marxa diferents serveis de millora d’atenció al client com la Devolució Xpress, que indemnitza el client per retards superiors a 15 minuts, el Comitè de Clients, una mesa on els viatgers i institucions lligades a la mobilitat ciutadana reben informació directa dels gestors de Rodalies i poden realitzar suggeriments per a millorar el servei, la incorporació de 85 nous agents per a l’atenció al client a estacions o instal•lació de megafonia centralitzada a bord dels trens, que a finals d’any estarà disponible al 100% dels trens.