TRAM amplia el servei d’hora punta. A les línies T1, T2 i T3 a partir de l’1 de febrer
· Els usuaris notaran un increment de pas del tramvia de Barcelona a la franja de 17 a 20 hores, de dilluns a dijous feiners, amb 4 tramvies més per oferir un nou servei d’hora punta.
· Un estudi de les dades dels últims tres anys identifica l’increment continuat d’usuaris les tardes de dilluns a dijous i confirma un ús més baix les dels divendres i durant l’agost.
Barcelona, 27 de gener de 2017. TRAM modifica el servei de les línies T1, T2 i T3 de la xarxa Trambaix a partir de l’1 de febrer per millorar l’oferta de 17 a 20 hores, de dilluns a dijous feiners, amb l’adopció de freqüències d’hora punta, com les que hi ha actualment entre les 7 i 10 hores, passant de 5 a 4 minuts. El nou servei del Trambaix, que té com a objectiu l’adaptació de l’oferta del tramvia de Barcelona a la demanda, s’aplicarà tots els mesos de l’any a excepció del mes d’agost, mes en què s’elimina el servei de la línia T1, el qual quedarà cobert per la línia T2.
La mesura, aprovada per l’Autoritat del Transport Metropolità, és el resultat d’un estudi de TRAM sobre el funcionament del servei al Trambaix durant els últims tres anys, del 2014 al 2016. Des de TRAM s’ha analitzat l’evolució de validacions dels dies feiners del Trambaix. Les dades d’aquestes línies mostren que hi ha un flux important de viatgers de 17 a 20 h que, sense arribar als valors de l’hora punta del matí, s’hi acosten, i que s’està donant un servei excessiu per al nombre de viatgers que utilitzen el tramvia al mes d’agost, quan actualment es manté la mateixa oferta de servei que la resta de l’any. Amb tot, el nou servei per al mes d’agost, que passarà dels 5 minuts de freqüència en el tronc comú a 7’5 minuts, equivaldrà al que se serveix actualment els dissabtes durant l’any, dies que presenten una demanda similar a l’agost.
En aquest sentit, l’estudi constata que durant el mes d’agost les validacions disminueixen una mica més de la meitat respecte a un mes típic laboral o escolar.
Durant el 2016, la mitjana del mes de juliol va ser de 56.539 validacions, una xifra que cau a una mitjana de 36.678 validacions al mes d’agost, i que torna a pujar fins a les 61.519 validacions de mitjana al setembre. Aquest és un comportament que es ve repetint de manera idèntica en els dos anys anteriors 2015 i 2014.
Els estudis realitzats per TRAM per a la posada en funcionament del nou servei a les línies del Trambaix, també confirmen que el nou servei es pot oferir en les mateixes condicions econòmiques actuals per a la companyia, ja que el nombre de quilòmetres recorreguts pel tramvia per atendre el nou servei és molt semblant.
D’altra banda, la nova adaptació d’horari del Trambaix per reforçar el servei de tarda durant l’any també permetrà augmentar el nombre de conductors als quals se’ls permet fer una part de les vacances reglamentàries el mes d’agost, redundant en una millora de la conciliació familiar.
Més informació: Web del TRAM: http://www.tram.cat/