L’Ajuntament planteja les primeres propostes de pacificació de l’avinguda Meridiana
AJUNTAMENT DE BARCELONA.- NOTA DE PREMSA
El Govern municipal ha presentat a la Taula de Participació de la Meridiana unes propostes d’intervenció en l’avinguda per convertir-la en un eix cívic on els vianants, els espais verds, el transport públic i la bicicleta en siguin protagonistes
Es tracta d’unes actuacions que parteixen de la diagnosi feta a partir de reunions i tallers amb entitats i veïnat per avaluar les problemàtiques i necessitats de l’avinguda i definir com intervenir-hi per fer-la més humana i menys contaminant
Pel tram Aragó-Fabra i Puig, es plantegen quatre propostes de reurbanització que estan obertes al diàleg veïnal i polític per consensuar quina intervenció s’ajusta més les demandes i necessitats de tothom
A més, en el marc de la taula s’abordaran també mesures a desenvolupar en la resta de trams de l’avinguda: Fabra i Puig-Pont de Sarajevo, i l’àmbit de l’avinguda que concorre per les dues Trinitats, Vallbona, Torre Baró i Ciutat Meridiana
El Govern municipal ha presentat aquest dijous a la Taula de Participació de la Meridiana les primeres propostes de reurbanització per pacificar l’avinguda i convertir-la en un eix cívic de referència on els vianants, els espais verds i de lleure i el transport públic en siguin protagonistes.
La taula aplega tots els col·lectius implicats en el projecte de convertir-la en un eix cívic de referència on els vianants, els espais verds i de lleure i el transport públic en siguin protagonistes. Es tracta del marc on, fins ara, s’ha presentat i debatut una diagnosi funcional i un estudi d’aforament de vianants i bicicletes a tot l’àmbit de la Meridiana, i s’han analitzat establir els principals problemes i necessitats de l’avinguda que cal resoldre.
La diagnosi de la situació actual i les principals problemàtiques de l’avinguda ha permès fer una radiografia de l’avinguda per tal de poder avançar en el procés de convertir-la en una via més amable, humana i pacificada; amb menys contaminació acústica i problemes de velocitat, soroll i contaminació; amb prioritat per al vianant, la bicicleta i el transport públic per sobre del transport privat, i amb més superfície per a arbrat i verd.
Tota l’informació a: ajuntament.barcelona.cat