Janet Sanz retreu a Adif no haver cercat el consens necessari en el projecte d’instal·lacions de l’estació de la Sagrera

Ajuntament de Barcelona. Nota de premsa

“La Sagrera és una prioritat i una necessitat urgent, però això no justifica que es facin les coses sense tenir en compte la qualitat d’un projecte capital per la ciutat”, ha assegurat.

L’Ajuntament de Barcelona sol•licitarà l’agilització de la convocatòria del Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) per abordar aquesta qüestió i la resta d’incompliments que s’estan duent a terme per part d’Adif.

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha valorat l’adjudicació per part d’Adif del projecte d’instal·lacions, arquitectura i modificat de l’estructura de l’estació de la Sagrera. El projecte s’ha adjudicat per un import d’1,2 milions d’euros a l’enginyeria Euroestudios, amb una baixa del 59% sobre l’import de licitació.

Davant d’aquests fets, Sanz, ha assegurat que l’adjudicació feta per d’Adif-Alta Velocitat a una enginyeria que ha presentat una oferta tant a la baixa i que a més ha obtingut la pitjor valoració tècnica podria comprometre, una vegada més, el futur de l’estació de la Sagrera. Sanz espera que aquesta decisió no porti associats problemes de qualitat, sobre costos i endarreriments en la construcció d’aquesta obra. “La Sagrera és una prioritat, i una necessitat urgent”, ha dit, “però això no justifica que es facin les coses sense tenir en compte la qualitat d’un projecte capital per la ciutat”.

“Com ja hem dit en els darrers mesos, i continuant amb la línia de suport al manifest dels col•legis professionals presentat el passat mes de desembre” Sanz ha afirmat “volem una estació austera, però amb seguretat i amb dignitat, i tenim dubtes que amb aquesta proposta sigui possible executar-la, perquè amb aquest preu, no és creïble”.

La tinenta d’alcaldia ha explicat que per això l’Ajuntament de Barcelona proposarà la convocatòria del Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) per abordar aquesta qüestió. En aquest sentit, Sanz també ha lamentat que el procés de licitació l’hagi realitzat Adif i no Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV), un fet que allunya la participació i el seguiment de la ciutat en una obra que és clau. “En aquesta obra tan important per la ciutat reclamem una major presència de l’Ajuntament i participació dels professionals en tota la presa de decisions, per tal d’assegurar el consens, la qualitat del projecte i la seva integració en el model de ciutat que estem desenvolupant”

Sanz ha tornat a insistir en que, en aquests moments, el que és indispensable és reprendre la fase d’execució de la llosa de la futura infraestructura ferroviària que continua aturada “de manera incomprensible i no justificada, incomplint tots els compromisos adquirits”. “Acabar les obres de la llosa és la fase prioritària” ha recordat, i “l’execució de l’estació i els seus entorns ha de ser el següent pas”. En aquests sentit, la tinenta d’alcaldia ha afirmat que “espera que el nou Govern de l’Estat tingui més sensibilitat que l’anterior amb el que és una infraestructura necessària, innegociable i urgent per la ciutat de Barcelona”, i que “porta masses anys aturada, eixamplant una greu ferida urbana entre els veïns dels barris del seu entorn”.

Així, mateix, Janet Sanz, exigeix que s’acceleri l’obertura de la nova estació de Rodalies Sant Andreu Comtal, pendent des de vuit anys. L’obertura d’aquesta nova estació ja no és un problema de diners sinó de voluntat política ja que el Ministeri de Foment ja ha destinat els diners a Adif per aquesta finalitat.