El servei fast line d’FGC es confirma com el transport més fiable per arribar al MWC
25/02/2016
Durant els quatre dies que ha durat el Mobile World Congress, FGC ha transportat un total de 167.709 viatgers convertint-se en la fast line del Congrés.
Els bons resultats de l’operatiu especial de reforç han possibilitat que l’estació de Pl. Espanya hagi registrat un 67% més de validacions i l’estació d’Europa|Fira, un 248% més.
Durant els quatre dies que ha durat el Mobile World Congress, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha registrat a la línia Llobregat-Anoia un total de 167.709 validacions. El Metro del Baix Llobregat d’FGC s’ha convertit en una fast line per enllaçar els dos punts neuràlgics del Mobile World Congress en només sis minuts, la manera més ràpida per enllaçar amb el centre de Barcelona.
Del 22 al 25 de febrer, l’estació de Pl. Espanya ha registrat un increment d’un 67% més de clients que un dia laborable habitual i l’estació d’Europa|Fira d’un 248% més.
Operatiu de reforç
L’operatiu de reforç que ha dissenyat FGC per aquesta edició del Mobile ha tingut com objectiu donar el millor servei possible per facilitar la mobilitat dels congressistes i dels clients habituals durant aquests quatre dies de Congrés, dissenyat per mantenir la màxima capacitat als trens amb 8.000 persones/hora, garantint en tot moment la seguretat i el confort dels usuaris.
El dispositiu especial ha consistit principalment en: incrementar les circulacions de trens a la línia L8 (Molí Nou) en 30 circulacions diàries i doblar la capacitat de la resta de combois passant dels tres als sis cotxes, reduir la freqüència de pas de trens a quatre minuts, redissenyar la mobilitat en els vestíbuls de les estacions de Pl. Espanya i Europa|Fira per absorbir la demanda, reforçar l’atenció al client amb més personal, senyalització, megafonia específica i xarxes socials.
A més, FGC ha establert diferents plans de contingència a les estacions, coordinats amb Mossos d’Esquadra, GSMA i Fira Barcelona, per tal de fer front a les diverses incidències de mobilitat i seguretat que s’haurien pogut produir. En aquest sentit, el dispositiu a les estacions comptat amb equips mixtos de personal propi d’FGC, dirigint les operacions, i d’efectius personals d’atenció als congressistes, dependents de la pròpia organització del GSMA. FGC també ha reforçat els serveis de manteniment per tal d’assegurar la fiabilitat de les infraestructures, les instal·lacions i els equipaments.
Un any més, el servei ofert ha convençut els assistents al Congrés d’optar per FGC com a primera opció per arribar al recinte firal.