Barcelona crearà un grup de treball per impulsar la pacificació de l’Avinguda Meridiana

AJUNTAMENT DE BARCELONA – NOTA DE PREMSA

El Govern municipal, CiU, ERC i PSC acorden obrir un procés per tal de convertir l’avinguda en un eix cívic de referència que prioritzi el transport públic, la segregació del carril bici a la calçada i la recuperació de les voreres pels vianants

En els propers dos mesos es constituirà un espai de treball amb grups polítics, entitats i veïns i veïnes dels barris de Sant Andreu, Sant Martí i Nou Barris a l’entorn de l’avinguda que estudiarà la realització del projecte per fases

Janet Sanz assegura que aquest “projecte de ciutat permetrà plantejar la transformació d’una de les últimes autopistes urbanes” de Barcelona, millorarà la connectivitat entre barris i generarà noves oportunitats comercials i ciutadanes

L’Ajuntament de Barcelona enceta un procés per pacificar l’Avinguda Meridiana i convertir-la en un eix cívic de referència on els vianants, els espais verds i de lleure i el transport públic en siguin protagonistes. El primer pas ha tingut lloc a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat d’aquest dimarts, on s’ha aprovat una proposició consensuada pel Govern municipal i els grups de CiU, ERC i PSC que contempla impulsar en els pròxims dos mesos la creació d’un grup de treball que abordi el projecte a través de la participació dels grups polítics, entitats i veïns i veïnes dels barris de Sant Martí, Sant Andreu i Nou Barris que queden a l’entorn de l’avinguda.

En el marc d’aquest espai de diàleg, s’estudiarà com convertir l’avinguda en un eix cívic de referència per a la ciutat i una avinguda verda on la vegetació, els espais de lleure infantil i el mobiliari urbà convidin la ciutadania a viure-la i no la senti com una barrera que divideix barris. Per fer-ho, es tindran en compte els treballs existents realitzats el mandat passat, i es planificarà la realització del projecte per fases, al llarg de trams diferenciats de l’avinguda.

Els membres del grup també analitzaran els canvis necessaris en la mobilitat per avançar en la pacificació de la Meridiana, així com les mesures necessàries per prioritzar i facilitar l’ús del transport públic, la segregació del carril bici a la calçada i la recuperació de les voreres pels vianants. A més, es treballarà en una reforma integral de la il·luminació, la distribució del mobiliari urbà, els parcs infantils i les zones verdes existents que contribueixi a humanitzar i fer més acollidora la via.

Durant el debat, la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha afirmat que aquest és un “projecte de ciutat que permetrà plantejar la transformació d’una de les últimes autopistes urbanes” de Barcelona, farà possible millorar la connectivitat entre els barris adjacents a l’avinguda i ajudarà a generar noves oportunitats comercials i ciutadanes.

El procés de transformació que ara comença serà clau per “avançar en la reducció de la contaminació i la millora de la qualitat de l’aire a través de l’impuls del transport públic”, ha remarcat Sanz, i ha conclòs que l’objectiu de la reforma serà “no només que la gent pugui passejar millor sinó també incorporar una perspectiva metropolitana a la Meridiana per tal que el ciutadà es pugui moure més bé per la ciutat”.