ADCE Awards 2014′, una exposició que recull la millor creativitat europea en publicitat i disseny

TMB01La mostra es pot veure a l’Espai Mercè Sala i exposa les creacions premiades en la 23a edició dels ‘Best of European Design and Advertising Awards 2014’
L’Espai Mercè Sala, la sala d’exposicions al metro de la Fundació TMB, ha obert les portes de l’exposició “ADCE Awards 2014”. La mostra aglutina les millors propostes europees en publicitat i disseny gràfic premiades en la darrera edició dels Best of European Design and Advertising Awards, que va atorgar el passat mes de novembre l’Art Directors Club of Europe (ADCE).

L’exposició es pot veure a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal, de dilluns a divendres feiners entre les 10 i les 20.30 hores. L’entrada és gratuïta.

Fins al 8 de maig, l’Espai Mercè Sala ens permetrà conèixer les tendències més innovadores del món de la publicitat i el disseny, així com les feines que han merescut el reconeixement d’un prestigiós jurat internacional.

L’exposició, en format audiovisual i imprès, recull en un sol espai els 22 ors guanyadors –Alemanya (10), Àustria (7), Itàlia (2), Espanya, Regne Unit i Rússia–, les 18 feines realitzades per estudis de disseny o agències de publicitat de l’Estat espanyol premiades per l’ADCE, les opinions del jurat i el Grand Prix, que és el reconeixement més important i que enguany s’ha atorgat a “The Hornbach Hammer”, una campanya multicanal creada per l’agència alemanya Heimat per a la cadena de magatzems de bricolatge Hornbach, que aconsegueix la conversió d’un simple martell en un autèntic símbol per als seus clients.

Amb aquest recull, el visitant tindrà l’oportunitat de conèixer feines creatives excepcionals que en molts casos no han arribat al nostre país. La mostra és una bona font d’inspiració per a professionals de la comunicació, creatius publicitaris, dissenyadors gràfics o directors d’art, i també està oberta a tot el públic que tingui sensibilitat artística i vulgui valorar i gaudir de les diferents i variades iniciatives europees en aquest sector.
Aquesta activitat forma part de TMB Cultura, el projecte cultural de la Fundació TMB que estableix vincles entre ciutadans i associacions culturals de Barcelona i l’àrea metropolitana per aproximar la cultura a la ciutadania i enriquir l’experiència del viatge en transport públic.

Les millors creacions d’Europa
Els Premis ADCE escullen anualment a Barcelona el “bo i millor” en disseny gràfic i creativitat publicitària europeus. Són un reconeixement de gran prestigi internacional, ja que només poden optar-hi les feines que prèviament han estat premiades en els certàmens de cada país. Per exemple, en el cas d’Espanya només hi poden participar els guanyadors dels premis Laus i del Club de Creativos. És per això que se’ls coneix com la “Champions League” de la creativitat i el disseny europeus.

L’ADCE és una associació sense ànim de lucre formada pels clubs i associacions de professionals de disseny gràfic i publicitat de 18 països europeus. Fundada l’any 1990, té com a objectiu millorar els estàndards de la creativitat europea i alhora potenciar i defensar els valors de la creativitat en la societat, la cultura i l’economia.

A través de la xarxa internacional dels seus 18 membres, l’ADCE representa més de 4.000 professionals del sector i dóna visibilitat internacional a les millors creacions realitzades a escala local. També treballa en la formació de joves creatius i promou l’intercanvi entre els professionals del sector.