El transport públic necessita un gran pacte de ciutat i de país

AJUNTAMENT DE BARCELONA – NOTA DE PREMSA

 

Forn: “El transport públic necessita un gran pacte de ciutat i de país”

El Plenari del Consell Municipal ha ratificat l’acord sobre el programa de sanejament financer i refinançament de l’endeutament, amb l’objectiu de garantir la sostenibilitat i la prestació d’un servei de qualitat i eficient

 

El Plenari del Consell Municipal ha ratificat aquest matí un moció per ratificar l’acord adoptat pel Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) sobre l’aprovació del pla marc del programa de sanejament financer del sistema del transport públic i de refinançament del seu endeutament. Aquest pla s’ha dissenyat per garantir la seva sostenibilitat i la prestació d’un servei de qualitat i eficient, amb l’objectiu de reduir a zero el deute i confeccionar un pla d’estímul de la demanda, amb una millora de l’actual model tarifari. El Pla és fruit d’un acord entre l’Ajuntament, la Generalitat i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, les tres institucions que impulsen un gran pacte institucional amb participació d’institucions, operadors, sindicats, entitats i associacions socials.

 

El primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, ha defensat avui en el Plenari del Consell Municipal que el transport públic necessita “un gran pacte de ciutat, fins i tot de país”, donat que es tracta d’un servei de primera necessitat, molt valorat pel conjunt de la ciutadania, i bàsic per afavorir tant la dinamització de l’economia com també el benestar i la qualitat de vida de la gent. “Ho hem de dir molt clara: les coses no poden seguir igual i calen grans acords si volem garantir la viabilitat futura del sistema, tenint en compte que arrosseguem un deute acumulat de 546 milions d’euros que si no es prenen les mesures extraordinàries necessàries podria posar en risc la seva viabilitat”, ha manifestat Forn.

 

L’acord preveu l’augment de les aportacions econòmiques de les administracions consorciades durant els propers anys i el compromís d’incrementar-les a partir del 2017; l’obligatorietat que els nous serveis que es posin en marxa en un futur contemplin la seva sostenibilitat a partir de les noves aportacions; confeccionar un pla d’estímul de la demanda que estableixi una millora del sistema tarifari; i mantenir la tarifació social existent, que actualment representa un 22% dels viatges que es realitzen en el sistema.

 

El primer tinent d’alcalde ha expressat el desig que aquest primer acord assolit entre les tres administracions s’ampliï ben aviat amb la incorporació del govern de l’Estat. “Aquest repte és responsabilitat de tots, i de tots depèn portar a bon port els objectius fixats”, ha dit.
—-