El conseller Nadal presenta la 3a sèrie de nous combois 213 per a la línia Llobregat-Anoia d’FGC

Barcelona, 24 de novembre de 2008
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Joan Torres, han presentat aquesta tarda, als tallers d’FGC de Martorell, el primer comboi 213 dels 9 últims que FGC ha adquirit per a la línia Llobregat-Anoia.

Amb l’arribada d’aquesta nova sèrie de 9 trens 213, quedarà homogeneïtzada tota la flota de material mòbil que circula a la línia Llobregat-Anoia. D’aquesta manera es millora la qualitat del servei que dona FGC als usuaris d’aquesta línea i es completa el desplegament amb uns combois més moderns, còmodes i adaptats a persones amb mobilitat reduïda.

Durant els mesos de desembre i gener arribaran dos combois més, mentre que els restants arribaran durant els mesos de febrer, març i abril de 2009. Està previst que els trens passin un període de proves aproximat de dues setmanes abans de la seva entrada en servei.
Tecnologia avançada i estalvi energètic
Aquests combois incorporen la tecnologia més avançada en relació a seguretat i comunicacions. Igual que els que ja estan donant servei, incorporen un cotxe amb l’entrada a nivell d’andana per tal que siguin trens accessibles per a tothom i estan totalment adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Estan dotats de càmeres de televisió de circuit tancat, incorporen espais especialment destinats al transport de bicicletes i disposen de wc. Aquests combois no emeten cap tipus de gas a l’atmosfera i han estat dissenyats perquè el tren retorna a la xarxa l’electricitat que genera en les baixades, la qual és aprofitada per altres unitats que es troben circulant per la via, amb el conseqüent estalvi energètic. Els nous trens han estat fabricats per les empreses Alstom, a Santa Perpètua de la Mogoda, CAF, a Saragossa i Bombardier.
L’arribada d’aquests 9 combois nous suposarà la retirada dels 10 darrers trens de la sèrie 211,que van entrar en servei l’estiu de 1987. Aquestes unitats antigues han donat un resultat molt satisfactori quant a tecnologia, però no estan suficientment adaptades a persones amb mobilitat reduïda. És previst que alguns dels seus components es puguin reutilitzar com a recanvi per als trens 111 que circulen a la línia Barcelona-Vallès i que incorporen la mateixa tecnologia.
Els primers 20 combois 213 van començar a circular en aquesta línia l’1 de febrer de 1999. Elparc mòbil es va ampliar l’estiu de 2005 amb la incorporació de 13 noves unitats i durant el primer semestre de 2009 el parc mòbil quedarà completament unificat amb l’arribada de les 8 restants, fent un parc total de 42 trens de tres cotxes destinats a transport de viatgers. El cost d’aquests darrers nou combois és de 57’5 M€