Festa Major de Sarrià i FGC

FGC2G se suma a la Festa Major de Sarrià amb circulacions del tren històric de la sèrie 400
· El tren, construït els anys 40 als Tallers de Sarrià, circularà entre les estacions de Sarrià i Reina Elisenda durant el dissabte dia 5 i el diumenge dia 6 d’octubre.

Barcelona, 1 d’octubre de 2013
En el marc dels actes de celebració del 150è Aniversari del Tren de Sarrià, i coincidint amb la Festa Major de Sarrià, FGC ha programat, el dissabte dia 5 i el diumenge dia 6 d’octubre, circulacions especials en el tren històric de la sèrie 400 entre les estacions de Sarrià i Reina Elisenda.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya se suma així a les festes de celebració de Sarrià, evidenciant els seus 150 anys de vinculació. Durant molts anys, FGC va ser la principal empresa industrial del districte i al llarg de la seva història l’empresa hi ha tingut una presència continuada albergant, en diferents èpoques, el centre operatiu, la subcentral elèctrica, el Centre de Comandament de la línia (1983-2008) o, actualment, la seu corporativa de Ferrocarrils, des de 2008.

La unitat de tren de la sèrie 400 que circularà aquets dos dies es va construir als anys 40 als Tallers de Sarrià i va donar servei fins al 20 de juny de 1996, data en què va fer el darrer servei comercial amb un tren especial de comiat entre Pl. Catalunya, Les Planes i Sarrià. El seu color verd tan característic i els grans fars a la part frontal van popularitzar la denominació de “Granota”. L’horari de les circulacions del tren històric de la sèrie 400 és:

image001Dades de l’unitat de tren de la sèrie 400
Longitud: 58m
Amplada: 2,7m
Alçada: 4,2m
Pes en buit: 94t

Data de construcció: entre el 1944 i 1973, al taller de Sarrià.
Estat de preservació: restaurat el 1998.

Aquesta unitat està formada pel cotxe automotor 409, el remolc 809 i un cotxe automotor 507. Els primers procedien de la modernització d’antics cotxes automotors de les sèries 400 i 500, dels quals s’aprofitaren els motors i els equipaments elèctrics.

La sèrie va entrar en servei progressivament entre el dia 2 de desembre de 1944 i el 17 de març de 1973 i va prestar servei fins a la seva retirada l’any 1996, un cop incorporades les noves UT tipus 112.