Finalitzan les obres de millora i adaptació de l’estació d’FGC de Gràcia

TerritoriSostenibilitatTerritori i Sostenibilitat finalitza les obres de millora i adaptació de l’estació d’FGC de Gràcia
L’obra ha permès modernitzar les instal·lacions i fer-la més accessible a les persones amb la mobilitat reduïda, amb una inversió de 20’7 MEUR
L’estació compta ara amb un vestíbul més ampli, ascensors i una renovada arquitectura interior

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha finalitzat les obres de remodelació, millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació d’FGC de Gràcia, que han permès modernitzar la instal·lació, ampliar i renovar l’espai per als usuaris i fer-la més accessible.

L’estació de Gràcia d’FGC s’ubica sota la Via Augusta i la plaça Gal·la Placídia, entre el carrer de Marià Cubí i la Travessera de Gràcia, i dóna servei a les línies del Vallès, així com al ramal de Reina Elisenda i de l’avinguda Tibidabo. Acull uns 11.200 viatgers al dia de mitjana.

Les obres, que van començar el gener de 2011, han comptat amb una inversió de 20,7 MEUR. L’actuació està cofinançada amb fons europeus mitjançant el programa de Competitivitat Feder Catalunya 2007-2013.

Modernització i adaptació a PMR
Concretament, els treballs que s’han dut a terme han inclòs les millores següents:

4 nous ascensors i renovació d’escales fixes i mecàniques: l’estació ha quedat adaptada a persones amb mobilitat reduïda, amb la instal·lació de 4 nous ascensors que permeten fer els desplaçaments entre el carrer, el vestíbul i les andanes. Així mateix, s’ha eixamplat de 2 a 4 metres el tram d’escales fixes que connecta el vestíbul amb l’andana que ha estat ampliada. A més, s’han renovat les 2 escales mecàniques que comuniquen el vestíbul i les andanes, i se n’ha instal·lat una de nova en l’accés de carrer situat al costat plaça Gal·la Placídia.

Ampliació del vestíbul i d’una andana: la millora de l’accessibilitat a l’estació ha comportat la necessitat de disposar de nous espais per encabir els ascensors. Així, s’ha ampliat la superfície del vestíbul dels 250 m2 que tenia als 600 m2 finals, i s’ha eixamplat d’una de les andanes, tot passant dels 4 m inicials a uns 10 m.

Renovació de l’arquitectura interior: a la zona del vestíbul s’han col·locat paraments d’acer esmaltat blanc, acer inoxidable i vidre. També s’han renovat els acabats dels accessos existents i de l’andana ampliada.

Modificació del traçat d’una via: l’ampliació d’una de les andanes ha comportat la modificació del traçat d’una de les vies laterals (la via sentit Av. Tibidabo) al seu pas per l’estació.

Nova subestació elèctrica i reforma d’instal·lacions: s’ha substituït la subestació elèctrica existent per una de nova més potent ubicada en un nou recinte, per tal de disposar de l’espai necessari per desviar el traçat de la via ascendent de Tibidabo. A més, s’han renovat les instal·lacions elèctriques de mitja i baixa tensió, així com les de comunicacions i senyalització, i la catenària.

Nova sortida d’emergència: finalment, s’ha habilitat una nova sortida d’emergència a l’extrem de l’estació costat Plaça Catalunya.