El TES ha completat els treballs a l’estació de Metro de Virrei Amat (L5).
Aquesta actuació, que ha comptat amb una inversió de 7 MEUR, ha permès ampliar el vestíbul del passeig de Fabra i Puig, adaptar-lo a les persones amb mobilitat reduïda i dotar-lo d’un nou accés des de la plaça de Virrei Amat.Territori i Sostenibilitat posa en marxa el nou vestíbul adaptat de l’L5 de Virrei Amat
El Departament de TES ha posat avui en servei el nou vestíbul adaptat de l’estació de l’L5 de Virrei Amat, un cop ha conclòs les obres de millora que hi ha dut a terme. Els treballs han comportat l’ampliació del vestíbul del passeig de Fabra i Puig, la seva adaptació a les persones amb mobilitat reduïda i la construcció d’un nou accés des de la plaça de Virrei Amat. Aquesta actuació, que beneficiarà els prop de 16.000 passatgers que utilitzen diàriament l’estació, ha comptat amb un pressupost de 7 MEUR.
En concret, les obres han inclòs les millores següents:
Ampliació i remodelació del vestíbul del passeig de Fabra i Puig: s’ha ampliat la superfície existent, passant dels 200 m2 anteriors als 500 m2 actuals, xifra que suposa més del doble d’espais per als viatgers. A més, s’ha renovat l’arquitectura interior del vestíbul, amb nou paviment i revestiments i noves màquines validadores adaptades. L’estació de Virrei Amat compta amb un altre vestíbul prop del carrer de Felip II.
Nou accés adaptat: s’ha habilitat un nou accés, el tercer a aquest vestíbul, des de la plaça Virrei Amat. L’accés, adaptat a les persones amb mobilitat reduïda compta amb escales fixes, mecàniques i un ascensor que connecta l’exterior i el vestíbul. Així mateix, s’han renovat els altres accessos a aquest vestíbul.
Tres nous ascensors i escales mecàniques: a banda del nou ascensor al carrer, s’han instal·lat 2 més que enllacen el nivell del vestíbul de Fabra i Puig amb les andanes, per a la millora de l’accessibilitat. D’altra banda, s’han eixamplat les escales a les andanes i s’hi ha disposat també escales mecàniques entre els nivells andana i vestíbul.
Renovació del nivell d’andanes: s’han recrescut les andanes per tal de reduir el desnivell entre andana i combois i millorar l’accessibilitat per a tots els usuaris, alhora que s’hi han disposat els encaminaments per a invidents
Nova sortida d’emergència: s’ha construït una nova sortida d’emergència directa a carrer des de l’andana.
Urbanització de l’exterior: s’ha reposat la urbanització existent a la plaça de Virrei Amat. Així mateix, s’ha dut a terme la repavimentació de la cruïlla del passeig Fabra i Puig i l’avinguda Borbó i l’eixamplament de la vorera corresponent a la cruïlla del passeig Fabra i Puig i el carrer de Pi i Molist.
Accessibilitat a la xarxa de transport públic
L’obra que ara ha finalitzat forma part del conjunt d’actuacions que el Departament de TES té en marxa per adaptar la totalitat de la xarxa de transport públic. En aquest sentit, pel que fa a la xarxa de Metro, recentment va concloure l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de les estacions de l’L4 de Bogatell i Llacuna. Amb Virrei Amat, ja són 119 les estacions adaptades d’un total de 139 (el 85%).
D’altra banda, TES treballa en la millora de l’accessibilitat en altres estacions, com Zona Universitària (L3) i Collblanc (L5), en el marc de les obres de l’L9; i Passeig de Gràcia (L3), en col·laboració amb ADIF. Paral·lelament, té en redacció tots els projectes de les estacions de Metro pendents d’adaptar a persones amb mobilitat reduïda.