Primera fase de la Nova Xarxa de Bus de Barcelona
» Tot a punt per a l’entrada en servei de les cinc primeres línies, l’1 d’octubre a primera hora del matí
» S’estrenen dues línies verticals, V7 i V21, dues d’horitzontals, H6 i H12, i una de diagonal, la D20
» La Nova Xarxa de Bus inclou mesures per millorar la velocitat i regularitat dels autobusos
» Més de cent parades de les cinc noves línies comptaran amb pantalles d’informació de servei
» S’han instal·lat màquines de venda automàtica de bitllets en quatre parades i pantalles tàctils en dues
Dilluns vinent, 1 d’octubre, a l’hora de l’inici del servei, es posa en marxa la primera fase de la Nova Xarxa de Bus de Barcelona, un projecte que suposarà un pas endavant per a la mobilitat de tots els barcelonins i barcelonines. Els últims dies s’han accelerat els preparatius en la infraestructura de carrils i parades que faran servir les cinc primeres línies, amb atenció especial a les mesures de prioritat i els dispositius d’informació als usuaris.
Tractament especial dels punts d’intercanvi
La forma de retícula o graella de la nova xarxa fa que qualsevol punt de la ciutat sigui accessible des de qualsevol altre, amb un transbordament en la intersecció de dues línies. Aquests punts d’intercanvi, que són els que donen sentit de xarxa al conjunt de línies i la connecten amb la resta del sistema integrat de transport públic, tindran a partir d’ara una rellevància especial.
A la primera fase, s’han definit sis punts d’intercanvi:
· Espanya: V7 – H12 – D20 + metro L1 i L3 i FGC
· Prat de la Riba: V7 – H6
· Monumental: V21 – H12 + metro L2
· Alfons X: V21 – H6 + metro L4
· Passeig Marítim: V21 – D20
· Ernest Lluch: D20 – busos 57 i 157 + Trambaix