El transport públic com a aparador comercial, en una exposició fotogràfica a l’Espai Mercè Sala

Avui s’ha presentat a l’Espai Mercè Sala, la sala d’exposicions al metro de TMB, l’exposició de fotografies “La publicitat al transport públic”, que explica com la publicitat ha anat evolucionant a través dels transports públics a Barcelona, des del 1870 fins a l’actualitat.

La mostra fotogràfica es pot veure a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal, fins al 5 d’octubre, de dilluns a divendres, entre les 10 i les 20.30 hores. L’activitat s’emmarca dins el programa de la Primavera Cultural de TMB (primaveracultural.tmb.cat).

Els visitants hi poden trobar fotografies que pretenen mostrar la relació entre l’evolució dels anuncis publicitaris i el transport públic, alhora que visualitzen la transformació de la ciutat de Barcelona, així com de les persones, al llarg de la història.

L’exposició explica en ordre cronològic com era la publicitat que s’exposava als tramvies i als autobusos d’un i dos pisos, als troleibusos, a les parades de tramvies i autobusos, així com als accessos, estacions i trens de metro. També es pot veure la publicitat que encara es conserva a les restes d’enderrocs com els de Correus, que durant més de 60 anys va ser l’estació final del tram Lesseps-Correus.

A més, s’ha editat un llibre titulat “La publicitat al transport públic” que recull totes les imatges que es poden veure a l’exposició, així com una explicació de l’evolució de la publicitat a Barcelona a través del transport públic de viatgers. Aquest llibre es pot adquirir per 10 euros als Punts TMB d’informació i atenció (Diagonal, Sagrada Família, Universitat, La Sagrera i Sants Estació – vestíbul Renfe).