Els usuaris de Rodalia de Barcelona creixen un 5% en els primers cinc mesos de l’any

En total, s’ han realitzat 45,1 milions de viatges, 2,1 milions més que en el mateix període de 2010

  • El 26 de juny es posa en servei la línia R8, que permetrà la connexió directe entre el Vallès Oriental, el Vallès Occidental i el Baix Llobregat

  • A partir del 26 de juny, Rodalies de Catalunya implanta el telèfon d’informació i atenció al client gratuït, 900 41 00 41

  • Els viatgers valoren el servei operat per Renfe amb un 6,77 sobre 10, segons l’enquesta de qualitat realitzada a l’abril de 2011

El nombre d’usuaris del servei de rodalia de Barcelona ha augmentat un 5,1% en els cinc primers mesos de l’any. Aquestes dades, en línia amb la recuperació de la demanda del transport públic a l’Àrea Metropolitana, suposen un increment de 2,1 milions de viatges respecte el mateix període de l’any 2010.

En aquests cinc primers mesos de l’any, els serveis operats per Renfe han registrat un total de 45 milions de viatges, un 5,1% més. L’augment que ha registrat el servei de Rodalies dobla el creixement mitjà de la resta de transports metropolitans, que s’ha situat en el 2,4%.

2010 2011 Increment
Gener 8.134.000 8.172.500 + 0,5%
Febrer 8.323.000 8.519.600 + 2,4%
Març 9.200.000 9.606.100 + 4,4%
Abril 8.460.000 8.846.800 + 4,5%
Maig 8.846.000 10.000.300 + 13%
Total Gen-Maig 42.971.00 45.145.000 + 5,1%

Nova línia R8

Les dades de recuperació de la demanda coincideixen amb la posada en servei de la nova línia R8 i el canvi de recorregut a la R7. La nova línia R8, entre Martorell i Granollers, permetrà la connexió entre el Vallès Oriental, el Vallès Occidental i la Baix Llobregat, sense haver de passar pel centre de Barcelona. Amb la posada en servei d’aquesta línia es dóna resposta a una demanda llargament reivindicada pels municipis d’aquestes tres comarques, que veuran millorada la seva connectivitat, especialment amb la Universitat Autònoma.

A banda d’aquests nou servei, a partir de diumenge 26 també es milloraran les següents línies:

•          R1 (Maçanet- Molins de Rei): Amb la nova programació, els viatgers de la línia R1 en el trajecte Mataró – Barcelona disposaran d’un tren cada sis minuts entre les 7.30 i les 8.30. Durant la resta de la jornada, la freqüència de pas oscil•la entre un tren cada 8 minuts o un tren cada deu minuts.

•          R3 (L’Hospitalet – Puigcerdà per Vic): S’incrementarà l’oferta en hora punta de la tarda amb un servei Barcelona – Vic, el que facilitarà el retorn dels clients dels serveis de rodalia cap al Vallès Oriental i Osona.

•          R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa): Els clients del trajecte Terrassa – Barcelona comptaran amb una oferta d’un tren cada 8 minuts entre les 7.00 i les 09.00 hores; la resta de la jornada s’ofereix un servei d’un tren cada 10-15 minuts. A més, s’homogeneïtzen les freqüències dels trens amb destinació Manresa.

•          R7 (Cerdanyola Universitat – Sant Andreu Arenal): Es modifica el recorregut de la línia, que ara es prestarà com una llançadora entre Cerdanyola Universitat i Sant Andreu Arenal.

La nova línia prestarà servei a les estacions de Martorell, Castellbisbal,  Rubi, Sant Cugat,  Cerdanyola Universitat, Mollet Sant Fost, Montmeló i Granollers Centre.

Finalment, cal remarcar que les modificacions del servei de rodalia de Barcelona permetran, a més d’homogeneïtzar freqüències, incrementar el número de trens de rodalia fins a 819 serveis diaris, 28 més que en l’actualitat. D’aquests nous serveis, 7 corresponen al període d’hora punta.

Millores en la qualitat del servei

D’altra banda, les valoracions extretes de l’enquesta de qualitat realitzada durant el mes d’abril, en què els usuaris puntuen el servei de Rodalies de Catalunya amb un 6,77 punts en una escala de 0 a 10. A l’abril de l’any anterior els viatgers valoraven el servei amb un 6,31.

Per línies, els clients de Rodalia puntuen el servei de la següent manera:

2010 2011 Increment
R1 Molins de Rei-Maçanet Massanes per Mataró 6,62 6,71 +0,09
R2 St. Vicenç de Calders-Barcelona per Vilanova 

6,51 7,21 +0,70
R2 Maçanet Massanes-Barcelona per Granollers 

6,70 6,98 +0,28
R3 L’Hospitalet de Llobregat-Puigcerdà per Vic 

5,99 6,19 +0,20
R4 St. Vicenç de Calders-Martorell 

6,30 6,42 +0,12
R4 Barcelona – Manresa 

6,44 6,64 +0,20
R7 L’Hospitalet de Llobregat-Martorell per Cerdanyola Universitat  

6,23 6,58 +0,35
Global Rodalia Barcelona 6,47 6,77 +0,30

Entre els aspectes que contempla l’enquesta de qualitat destaquen els  següents:

–       Comoditat de l’interior del tren: 7,11 punts, essent l’aspecte més valorat la climatització (7,16)

–       Neteja dels trens: 6,99 punts, essent l’aspecte més valorat la neteja de l’interior del tren (7,14)

–       Actitud del personal de Rodalia: 6,84 punts

–       Informació donada sobre el servei: 6,32 punts, essent l’aspecte més valorat la disponibilitat i eficàcia de la informació via internet i mòbil (7,13)

–       Rapidesa del tren: 6,82 punts

–       Fiabilitat del transport: 6,45 punts

–       Oferta general de trens: 6,39 punts, essent l’aspecte més valorat l’horari d’obertura i tancament del servei (6,65)

Pel que fa el nivell de satisfacció dels clients, un 66% es troba molt satisfet o bastant satisfet enfront el 15% que es declara bastant insatisfet o molt insatisfet.

Telèfon d’informació gratuït

En el marc de les millores que s’introduiran al servei de Rodalia a partir del 26 de juny, Rodalies de Catalunya implanta el telèfon d’informació i atenció al client gratuït 900 41 00 41.

 

Aquest nou i únic telèfon de Rodalies de Catalunya, prestarà tots els serveis que actualment oferta el 902. D’aquesta manera, el nou telèfon gratuït no es circumscriu única i exclusivament a l’atenció d’incidències o reclamacions, tal i com exigeix el nou Codi de Consum de Catalunya, sinó que a més donarà cobertura de forma gratuïta a tot tipus d’informació: consulta d’horaris, tarifes, nous serveis, afectacions programades, etc.

20 de juny de 2011