Un servei d’autobusos substitueix el funicular de Montjuïc per una incidència tècnica

El servei al funicular de Montjuïc s’ha interromput aquest matí a les 11.45 a causa d’una incidència tècnica. Una fallada en el sistema de tracció per cable, per causes que encara es desconeixen, ha motivat l’activació de la frenada d’emergència dels dos trens, en què viatjaven unes 150 persones.

Al tren més pròxim a l’estació de Paral·lel, la frenada de seguretat ha provocat la caiguda d’alguns passatgers, sis dels quals han patit contusions lleus. Els serveis sanitaris han traslladat tres dels lesionats al dispensari de Peracamps –d’on dos han sortit ja amb l’alta– i dos al CAP de Manso, i han donat directament l’alta al sisè.

La resta dels passatgers dels dos trens han estat evacuats pel personal del Funicular cap a l’estació més pròxima, Paral·lel o Parc Montjuïc, pel passadís que voreja les vies, sense que hagin necessitat assistència.

S’ha habilitat un servei d’autobusos entre Paral·lel i Parc de Montjuïc per cobrir el tram afectat. Els usuaris també poden agafar els autobusos de les línies 50, 55 i 193.

Revisió i proves de circulació
Els tècnics de manteniment han treballat aquesta tarda per restablir el sistema de tracció i conducció del Funicular, revisar els equips electrònics i provar la circulació de trens, amb l’objectiu de restablir el servei al més aviat possible.

El funicular de Montjuïc va ser  construït per a l’Exposició Internacional de 1929 i es va renovar completament  el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L’any 2002 es va integrar a la xarxa de metro i actualment enllaça l’estació de metro de Paral·lel, de les línies 2 i 3, amb l’avinguda Miramar en un recorregut de 750 metres. En aquesta època de l’any transporta uns 3.200 viatgers els dies feiners.