El nou portal corporatiu de TMB a internet s’estrena avui en versió de prova
El web tmb.cat es distingeix pel disseny, l’enfocament metropolità i les noves funcionalitats de participació i interacció Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha posat avui en marxa la versió beta o de prova del nou portal tmb.cat, l’eina més visible i potent del projecte de comunicació digital de l’empresa. El lloc web, que manté la mateixa adreça d’internet, ofereix una més àmplia informació corporativa i de servei, a més de posicionar-se com un canal de marca que aglutina els valors associats al transport públic.
El lloc web és hereu de l’anterior, creat el 2004 i que havia assolit la xifra de 700.000 visites mensuals. Ara s’ha transformat en un portal subdividit en tres blocs principals:
l’organització i els seus projectes, la informació de servei de les xarxes de bus i metro i l’entorn en què opera aquest transport: l’àrea metropolitana.
Integració dels canals digitals
El web vol esdevenir el nexe de TMB amb el món d’internet, ja que reuneix l’activitat dels canals de l’empresa a les xarxes socials i compta amb funcionalitats inherents a la web 2.0, com la sindicació de notícies i ofertes laborals, la possibilitat de compartir continguts i l’accés directe a les xarxes socials.
Igualment, l’eina pretén facilitar la tasca dels periodistes a través de la seva sala de premsa, que manté ordenades les notes de premsa, facilita diversos enllaços i preveu oferir recursos multimèdia descarregables.
Així mateix, pretén donar una visió metropolitana de la xarxa de transport públic mitjançant imatges i informacions referents als 11 municipis als quals, com a operador, dóna servei. En aquest sentit, el web es consulta sobre un marc gràfic il·lustrat amb fotografies pròpies i singulars de Barcelona i els altres municipis metropolitans que, a més, es poden descarregar com a fons de pantalla.
Ús de la imatge
El disseny destaca per l’espectacularitat i la innovació, amb la intenció de provocar un ús experiencial i emocional del web. Per aconseguir-ho, fa servir nombroses fotografies i compta amb una cuidada direcció d’art. La llengua principal del portal és el català, si bé molts continguts existeixen també en versions castellana i anglesa.
Es mantenen les funcionalitats de més èxit de la web anterior (Vull Anar, On Sóc i TMB iBus) i tota la informació de servei, fidel a l’esperit d’usabilitat d’un espai digital de les seves característiques. S’ha concebut, però, per créixer i incorporar novetats de manera paral·lela a l’evolució de la mateixa organització i dels seus serveis.
També s’han tingut en compte els criteris d’accessibilitat per a persones amb discapacitat i d’entrada la majoria de continguts i funcionalitats són accessibles.
Peça clau del projecte TMB Connecta
El nou portal www.tmb.cat forma part del projecte TMB Connecta, una referència en estratègia de comunicació digital entre els operadors de transport públic. Altres realitzacions dins del projecte han estat la creació i consolidació de cinc canals propis a les xarxes socials –Facebook, Twitter, Flickr, YouTube i Spotify–, l’edició mensual en format digital de la revista corporativa “Hora Punta”, la creació de dues aplicacions de realitat augmentada per a dispositius mòbils –TMB Virtual i Barcelona Bus Turístic Virtual–, i la implantació a les parades de bus del sistema de codis QR, que, llegits a través del mòbil, permeten conèixer informació associada al servei d’autobusos.
Barcelona, 5 d’abril de 2011