El servei de tren entre Terrassa i Manresa es restablirà amb normalitat el proper diumenge
Segons les previsions dels tècnics d’Adif i Renfe desplaçats al lloc de la incidència
• Les tasques de reparació de la infraestructura finalitzaran durant la tarda – nit de dissabte
• Es realitzaran circulacions amb material buit per fer les comprovacions que garanteixin la fiabilitat i seguretat del tram afectat
Barcelona, 18 de març de 2011
A l’inici del servei del proper diumenge, es restablirà el servei habitual en tren entre Terrassa i Manresa de les línies R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Vilafranca del Penedès) i R12 (Barcelona-Lleida per Manresa).
Segons els tècnics d’Adif i Renfe desplaçats a Vacarisses, els treballs de reparació finalitzaran la tarda-nit de dissabte. Així mateix, es circularà amb trens buits pel tram afectat per fer les comprovacions que permetin garantir la fiabilitat i seguretat de les instal.lacions del trajecte i que van resultar danyades al descarrilament del passat dimecres 16.
Fins el restabliment del servei habitual diumenge al matí es mantindrà el servei alternatiu per carretera entre Terrassa i Manresa amb un dispositiu de 40 autobusos. A més, s’ha reforçat el personal d’informació i atenció al client a les estacions afectades amb 30 persones.
A les 20.30 hores de dimecres 16, el tren de Rodalies Martorell (18.49) – Manresa (20.39) va patir la sortida de la via de tres cotxes dels sis de la seva composició, després d’haver topat amb una pedra de grans dimensions que havia caigut sobre la via, possiblement per les intenses pluges dels darrers dies. L’incident es va produir entre les estacions de Vacarisses Torreblanca i Castellbell i el Vilar-Monistrol de Montserrat.
Per això, s’han mobilitzat dos trens taller, procedents de Tarragona i Barcelona, maquinària específica de via i electrificació pròpies i d’empreses col.laboradores, a més d’excavadores, retroexcavadores de 24 i 30 tones amb cisalles per procedir a desballestar els cotxes afectats, i maquinària lleugera. L’equip humà està format per un centenar de tècnics especialitzats, a més d’efectius de circulació i seguretat.
Hores d’ara, a nivell d’infraestructura, s’està avançant en l’execució d’un tractament addicional a la trinxera com a mesura preventiva mitjançant la col•locació de malla de triple capa i ancoratges. També estan portant a terme treballs previs de muntatge i acopi de materials per a la reparació de les instal•lacions de via, una vegada es retiri el tren sinistrat. Durant la jornada d’avui els tècnics hauran pogut desballestar els tres cotxes de l’unitat que va patir el descarrilament, pel que els tècnics d’Adif podran començar aquesta nit les tasques de reparació de la infraestructura.
Adif ha obert una investigació per a determinar les causes exactes que han provocat el despreniment dels materials a la via.
Renfe i Adif estan informant d’aquesta incidència a través de megafonia de trens i estacions, servei Transmet i SMS, així com als telèfons d’informació 902 41 00 41 i 902 320 320, i als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es.