Normalitzat el servei a la línia 5 de metro
El servei a la línia 5 de metro ha quedat normalitzat a les 13.44, un cop resolta la incidència que ha afectat aquest matí el sector de la línia entre Sant Ildefons i Collblanc, al terme de l’Hospitalet de Llobregat.
La incidència s’ha originat abans de les 5 del matí, hora d’inici del servei, quan per causes que estan pendents d’analitzar ha descarrilat un tren sense passatgers que transitava per un canvi d’agulla, a la sortida de l’estació de Can Boixeres en direcció a Can Vidalet. No hi ha hagut danys personals, i els danys a la infraestructura s’han pogut reparar un cop retirat el tren.
Així, a les 5.00 h la línia 5 ha començat funcionant només entre Collblanc i Vall d’Hebron. A partir de les 6.42 s’ha habilitat també el servei amb un tren entre Cornellà Centre i Can Boixeres, tot i que per raons operatives posteriorment s’ha limitat aquest servei parcial al tram entre Cornellà Centre i Sant Ildefons.
Per cobrir el tram sense circulació de trens els usuaris han disposat, com a primera opció recomanada, dels itineraris alternatius amb modes ferroviaris com ara els trens de Rodalia i el Trambaix, a través de l’intercanviador de Cornellà.
També han pogut utilitzar un servei especial d’autobusos, dotat de fins a 11 vehicles articulats, entre Sant Ildefons i Collblanc, amb parada intermèdia a les estacions de Can Vidalet i Pubilla Cases, així com les línies regulars de bus 57, 67, 157 i 158. A partir de les 11.30 h s’ha habilitat un segon servei especial de bus, amb vehicles estàndard, entre Can Boixeres i Rambla Just Oliveras, per connectar aquest barri amb la línia 1 de metro i l’estació de Rodalia.
Barcelona, 16 de març de 2011