Avancen les obres d’adaptació de l’estació de l’L1 de l’intercanviador de Clot
1.- Reobert el vestíbul del carrer d’Aragó i l’accés a Rodalies per l’avinguda Meridiana
2.- Entra en servei un nou ascensor, el primer dels cinc previstos en l’obra, i que connecta el carrer amb el vestíbul de l’L1
3.- Els treballs compten amb una inversió de 7 MEUR
Les obres que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està portant a terme per a millora l’accessibilitat de l’intercanviador de Clot avancen i, així, ha reobert a les persones usuàries el vestíbul del carrer d’Aragó de l’estació de l’L1 i ha posat en servei un ascensor, el primer dels cinc previstos en el conjunt de l’obra, i que connecta el carrer amb els vestíbuls de l’L1 i de Rodalies.
La Generalitat té en execució des del gener de l’any passat les obres per adaptar l’estació de l’L1 de Clot i la seva correspondència amb les altres línies de l’intercanviador (L2 i Rodalies).
Aquesta actuació permetrà completar l’adaptació de totes les instal·lacions, tot afavorint, així, l’ús del transport públic. Els treballs, amb un pressupost de 7,1 MEUR, compten amb finançament de la UE mitjançant els fons Next Generation.
L’obra comporta la remodelació i reconfiguració d’espais i connexions actuals entre els diferents nivells i la instal·lació d’un total de cinc ascensors. Així mateix, s’amplia la superfície del vestíbul de l’L1, s’adeqüen les instal·lacions i es disposa un paviment especial per a l’encaminament de persones amb discapacitat visual.
Es preveu que les obres quedin completades durant el primer trimestre de 2026.
Adaptació de la xarxa
La xarxa de metro de l’àrea de Barcelona compta amb 155 estacions adaptades d’un total de 163, el 95%, i el Departament està treballant per assolir-ne el 100%. A més de la de l’L1 de Clot, té en execució obres a les estacions de Ciutadella I Vila Olímpica(L4) i de l’L4 de Verdaguer (primera fase de l’intercanviador).
Així mateix, el Departament té en licitació les obres de l’adaptació de l’estació de l’L5 de l’intercanviador de plaça de Sants. A més, està treballant en els projectes per adaptar les estacions que resten: Verdaguer L5, plaça de Sants L1 i Urquinaona (L1 i L4).