Renfe posa en circulació els S106 amb un augment de places i freqüències en els seus serveis Avlo per a Catalunya
Els nous vehicles començaran a circular el 21 de maig
· Incrementa un 17% les places dels seus trens de baix cost i augmenta les freqüències a Camp de Tarragona i Lleida
· Renfe ja té les primeres 10 unitats del model S106, que suposen la renovació i rejoveniment de la seva flota, i que ofereixen més places, millors temps de viatge, més confort i millors prestacions
· La companyia posa a la venda els bitllets per als nous trens aquest divendres 26 amb una campanya de ‘Superpreus’ a 7 euros
Barcelona, 26 d’abril de 2024 (Renfe).
Renfe posarà en servei les primeres unitats del model S106 a partir del 21 de maig. Aquesta mesura suposarà, entre d’altres, l’inici de la circulació de trens Avlo S106 en el corredor nord-est d’alta velocitat Figueres Vilafant-Barcelona-Madrid, la qual cosa comportarà un augment del 17% de les places de baix cost de Renfe i un increment de freqüències Avlo per a les ciutats de Lleida i Tarragona.
Els nous trens de la S106, que començaran a circular el 21 de maig, permetran, també, l’estrena absoluta de l’AVE a Astúries, noves destinacions AVE a Galícia i la circulació de trens Avlo 106 en les connexions entre Madrid, la Comunitat Valenciana i Múrcia.
Els bitllets es posen a la venda avui mateix amb una campanya de llançament amb més de 24.500 bitllets amb ‘Superpreus’ per al corredor Figueres Vilafant-Barcelona-Madrid.
Augment de places i freqüències
En el cas de Catalunya, aquesta primera fase de renovació de la flota se centrarà en els serveis Avlo i suposarà la substitució del material S112 pels nous S106 en algunes connexions del corredor d’alta velocitat que uneixen Catalunya amb Madrid. La incorporació dels S106, amb una capacitat de 581 places, comportarà un augment de places als trens Avlo que donen servei al tram Barcelona-Madrid, passant d’unes 24.400 a unes 28.450, amb un increment del 17% sobre l’oferta actual per setmana.
També creixeran les freqüències per a Tarragona i Lleida. Així, a partir del dia 21 de maig, en aquestes estacions faran parada dos trens Avlo al dia i per sentit. La connexió Madrid-Barcelona guanya les parades a les 17:35 hores a Lleida i a les 18:04 hores a Camp de Tarragona; mentre que en sentit contrari, s’afegeixen la freqüència de les 20:32 hores al Camp de Tarragona i de les 20:59 hores a la capital del Segrià.
Campanya de ‘Superpreus’
Per celebrar amb els clients la posada en servei dels S106, Renfe llança aquest mateix divendres una campanya de ‘Superpreus, amb bitllets econòmics a 7 euros en els trens Avlo del corredor nord-est. La promoció de bitllets és vàlida per viatjar des del 21 de maig fins al 21 de juliol, amb 24.500 places promocionals.
Personal format per a la posada en servei
Amb l’esperada entrega dels S106 per part del fabricant Talgo, Renfe compleix les seves previsions de posar en servei els nous trens AVE als corredors de Galícia i Astúries, on circularan trens de rodadura desplaçable, que s’adapten a tots els recorreguts de la xarxa, i d’implantar nous trens Avlo en altres corredors on ja existeixen i es presten fins ara amb S112, com a Catalunya.
Renfe està formant els seus maquinistes i personal d’intervenció i a bord dels S106 en diferents residències des del passat mes de gener, amb la qual cosa compta amb el personal suficient per començar el servei amb els nous trens a partir del 21 de maig.
La flota més moderna d’Europa
Amb l’arribada dels primers S106 Renfe renova i rejoveneix la seva flota de trens d’Alta Velocitat. Els últims trens AVE a incorporar-se a la flota de Renfe van ser els S112, una evolució dels S102 (coneguts com a ‘ànecs’), en 2010, amb l’estrena de l’AVE Madrid-València. Els S114, trens per al servei de Mitjana Distància Alta Velocitat (Avant), van arribar a la flota de Renfe en 2011.
Renfe va encarregar a Talgo la fabricació de 30 trens S106, dels quals existeixen 4 tipologies: 10 vehicles de Rodadura Desplaçable, en la seva versió AVE. I, en la versió Avlo, 5 vehicles d’Ample Fix i 5 més de rodadura desplaçable.
Aquests trens compten amb 12 cotxes per tren i més de 500 places en total, segons la disposició d’aquest. En el cas dels AVE, les prestacions són més grans, amb pantalles tàctils a totes les butaques i espais de confort (amb disposició de seients 2+2) i estàndard o turista (3+2) i disponibilitat de servei de cafeteria.
Mentre que els Avlo no tenen cafeteria, però van dotats de màquines expenedores de begudes. La distribució de seients és de 3+2, amb més nombre de places. Els S106 són trens accessibles i tenen espais per a Persones amb Mobilitat Reduïda (PMR) i banys adaptats.
Horaris Figueres Vilafant-Barcelona-Madrid
Horaris Madrid-Barcelona-Figueres Vilafant