L’APOSTA DE MZA I NORTE PER LA MODERNITZACIÓ DEL FERROCARRIL ESPANYOL A LA DÈCADA DELS ANYS 30: ELS AUTOMOTORS TÈRMICS

Dijous, 25 d’abril a les 18h / Online i presencial a Via Laietana, 39, Barcelona

ORGANITZA: Comissió de Cultura – Engitren

PONENT : Joan Alberich – Doctor en Geografia per la UAB

PRESENTA
Durant la dècada dels anys trenta del segle passat, les dues grans companyies ferroviàries espanyoles -la Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España i la Compañía de los Ferrocarriles de Madrid a Zaragoza y a Alicante- es veieren forçades a trobar solucions a l’anomenat «problema ferroviari», nom amb el que es coneix la crisi econòmica que patien fruit de la reducció dels ingressos a causa de l’augment de la competència del transport per carretera i de l’augment de costos derivats dels increments salarials i dels preus de les matèries bàsiques especialment del carbó.

Entre les diferents mesures adoptades apostaren per la introducció d’un nou model de vehicle ferroviari, les despeses d’explotació dels quals eren molt menors que les de la tracció a vapor. Ens referim als automotores de combustió.

La ponència se centrarà, en primer lloc, en la descripció dels estudis econòmics i tècnics i, en segon lloc, en la descripció dels diferents models finalment adquirits. I també dels serveis que prestaren al llarg de la seva vida, tant en l’època de les antigues companyies com en la d’etapa de l’empresa estatal Renfe.

+ INFORMACIÓ https://www.eic.cat/jornades/1131785

Inscriu-te : https://www.eic.cat/user/login?destination=/jornades/1131785/inscripcio