Renfe aplica noves mesures antifrau per fomentar el bon ús dels abonaments Avant

Des de l’1 de març de 2024
· No es podran formalitzar viatges per a dos o més trens consecutius en el mateix sentit quan entre dues formalitzacions l’horari de sortida d’origen de la primera i el de la segona sigui inferior al triple del temps de viatge
· Els usuaris que no hagin d’utilitzar la plaça reservada l’han de cancel·lar amb un mínim de 60 minuts d’antelació

Barcelona, 29 de febrer de 2024 (Renfe).
A partir de l’1 de març, Renfe aplicarà noves mesures en l’ús dels títols bonificats per als trens Avant. Els nous procediments s’implementaran per continuar fomentant el bon ús dels abonaments Avant.

A partir de demà, als serveis Avant no es podran formalitzar viatges per a dos o més trens consecutius en el mateix sentit quan, entre dues formalitzacions, l’horari de sortida d’origen de la primera i el de la segona sigui inferior al triple del temps de viatge.

Els usuaris que no vagin a utilitzar la plaça reservada amb els abonaments Avant, caldrà que la cancel·lin amb un mínim de 60 minuts d’antelació. Si, com a mínim, en tres ocasions no se n’efectua la cancel·lació com marca la normativa, perdrà el dret a adquirir nous abonaments amb descompte durant els següents 90 dies.

Després de detectar-se dues cancel·lacions no realitzades amb l’antelació mínima requerida, Renfe comunicarà les possibles conseqüències al viatger a través del contacte facilitat per ell mateix. Aquests procediments s’implantaran perquè l’ús dels abonaments no suposi un perjudici per a la resta de la ciutadania que desitja realitzar els seus desplaçaments.

Controls en accessos i trens
La companyia continua realitzant controls aleatoris a bord i als controls d’accés als trens Avant per tal d’evitar els casos puntuals d’ús irregular de títols bonificats.

De vegades, hi ha usuaris d’abonaments Avant que reserven diverses places i després no viatgen i tampoc no les anul·len. Aquesta situació dificulta que altres viatgers amb necessitat de desplaçar-se en aquests horaris i trajectes puguin aconseguir-hi plaça. A més, provoca que el tren porti places desocupades que no es poden comprar, ja que, a la venda, apareix com a “tren complet”.

També s’han detectat usos fraudulents amb l’ús d’abonaments d’altres titulars. Renfe recorda que els abonaments objecte de subvenció són nominatius (cal que el DNI coincideixi amb l’usuari de l’abonament). Per viatjar a bord dels seus trens és necessari formalitzar els bitllets amb abonament i que la identitat del viatger coincideixi amb la que apareix al seu títol de transport. En cas de demostrar-se’n un ús incorrecte, Renfe sancionarà els viatgers, segons disposa la normativa de ‘Condicions generals dels contractes de transport’ de Renfe Viajeros.

Per facilitar la comunicació amb els clients, Renfe ha posat en funcionament una línia telefònica específica, 91 919 15 67, per informar d’aquests abonaments gratuïts.