Adif reforça la capacitat i fiabilitat del tram Terrassa-Manresa després de completar-ne la senyalització
Nou avenç en el pla Transformem Rodalies
· Ultima la posada en marxa de nous sistemes de gestió de la circulació en el tram Sant Vicenç de Castellet-Castellbell i el Vilar-Monistrol-Terrassa Nord, equips ja instal·lats entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa
· La línia queda preparada per al desplegament de l’ERTMS 2, el sistema de gestió ferroviària utilitzat en alta velocitat
· Entre el 6 i el 10 de desembre es realitzarà la integració dels dispositius, que obliga a suspendre el trànsit entre Terrassa i Manresa. Un pla alternatiu de transport garanteix la mobilitat dels viatgers
Barcelona, 30 de novembre de 2023 (Adif).
Adif completa la renovació i modernització de la senyalització de la línia Terrassa-Manresa (R4 i R12 de Rodalies) amb la posada en servei de nous sistemes en el tram Sant Vicenç de Castellet-Castellbell i el Vilar-Monistrol-Terrassa Nord (24 km).
En aquest traçat entrarà en funcionament el Bloqueig Automàtic de Via Doble (sistema que permet circular indistintament per qualsevol de les dues vies) i el nou enclavament electrònic (dispositiu que gestiona a distància tots els senyals d’un tram ferroviari) de l’estació de Castellbell i el Vilar. També s’han adequat equips de gestió de trànsit a Sant Vicenç de Castellet i Terrassa Nord.
L’actuació, que completa la realitzada en una primera fase entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa, reforçarà la capacitat de la línia, la seva fiabilitat, disponibilitat i eficiència. A més, deixa la línia preparada per a la implantació de l’ERTMS 2, convertint-se així en la segona de la xarxa de Rodalies en disposar d’aquest equipament, utilitzat a les línies d’alta velocitat. La inversió global de tota aquesta actuació, inclosa en el pla ‘Transformem Rodalies’, és de 90,5 milions d’euros.
Adif realitzarà des de la matinada del 6 de desembre i fins al migdia del diumenge 10 les operacions, proves de camp i verificacions per a la posada en servei de les noves instal·lacions de senyalització. Aquestes tasques obliguen a suspendre el trànsit entre Manresa i Terrassa, quedant la mobilitat dels viatgers garantida amb un pla alternatiu de transport.
Pla Alternatiu de Transport – Reprogramació servei R4 i R12:
· L’Hospitalet de Llobregat – Terrassa: Servei en tren
· Terrassa – Manresa: Servei alternatiu per carretera Horaris coordinats amb l’arribada i sortida dels trens
· Manresa – Lleida: Servei en tren
Els horaris de la línia R12 es modificaran per afavorir el transbordament dels viatgers amb destinació Lleida. Els serveis de transports alternatius seran accessibles per a persones amb mobilitat reduïda. Les bicicletes i mascotes estaran subjectes a la normativa de transport per carretera.
Tota la informació sobre aquestes modificacions del servei es comunicarà a través de megafonia en estacions, pantalles, màquines autovenda, a l’interior dels trens i a les pantalles, teleindicadors i senyalització de les estacions de transbordament.
La informació sobre aquestes modificacions es poden consultar a les pàgines web www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es (apartat Estat de la Xarxa), al telèfon d’informació 900 41 00 41, a les apps Rodalies de Catalunya i Adif en tu móvil, així com en xarxes socials (@rodalies, @infoadif i @renfe).
Aquesta actuació contribueix a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9 (promoció d’infraestructures fiables, sostenibles i de qualitat) i 11 (accés a transports sostenibles i promoció de ciutats inclusives).
Finançament Europeu
Aquestes obres comptaran amb finançament europeu a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.