Renfe continua amb el seu full de ruta a França: serveis públics transfronterers

En marxa a partir de 2024
· El president de Renfe ha anunciat avui que la companyia connectarà en tren Catalunya i Occitània, i País Basc i Nova Aquitània
· Les noves rutes naixeran amb vocació de servei públic per generar més cohesió i mobilitat sostenible entre ciutats properes

Barcelona, 20 de juny de 2023 (Renfe).
Renfe ja està treballant en les pròximes passes del seu full de ruta per convertir-se en un operador de referència al mercat francès. El president de la companyia, Raül Blanco, ha avançat avui que Renfe iniciarà noves rutes transfrontereres de servei públic per connectar Catalunya i el País Basc amb el sud de França a partir de 2024.

El projecte per a la connexió oriental, entre Catalunya i la regió francesa d’Occitània, es concretarà en noves freqüències d’alta velocitat entre Barcelona i Perpinyà i l’extensió fins a la ciutat de Tolosa.

Els serveis, que tindran una consideració tarifària de servei Avant, connectaran Barcelona, Girona i Figueres amb Perpinyà, duplicant les freqüències a aquesta estació i, a més, tindran com a mínim una extensió fins a Tolosa, amb parada intermèdia a Carcassona.

Pel que fa a la banda occidental, Renfe planeja connectar Sant Sebastià amb Hendaia i Baiona, creant rutes entre el País Basc i la regió francesa de Nova Aquitània.

Ambdós projectes, que esperen concretar-se en 2024, suposen crear noves relacions de transport de serveis transfronterers entre ciutats molt properes a ambdues bandes de la frontera, generant una xarxa de mobilitat més sostenible i fent un pas més en el posicionament de Renfe com a prestador de serveis de transport a França.

L’anunci arriba un dia després que la companyia hagi presentat l’oferta de trens AVE amb què iniciarà la seva operació comercial en solitari a França, amb dues rutes fins a Lió i Marsella que començaran a vendre’s a partir de demà.