Barcelona presenta a Madrid la campanya “Barcelona estrena Nadal” per promocionar la ciutat com a millor destí nadalenc del sud d’Europa
Renfe es converteix aquest Nadal en el transport oficial de Barcelona
· Turisme de Barcelona, juntament amb Renfe, han presentat a l’estació d’Atocha una campanya que evoca el retrobament amb les persones i la ciutat
· Trens AVE vinilats amb la imatge de la campanya sortiran de Madrid i Barcelona per connectar ambdues ciutats i promoure el transport sostenible
· La nova campanya vol impactar en els mercats nacional i de proximitat amb Barcelona com a millor destí de Nadal al sud d’Europa
Madrid, 23 de novembre de 2021.- Turisme de Barcelona i Renfe han presentat aquest matí a la madrilenya estació d’Atocha la nova campanya “Barcelona estrena Nadal” per promocionar Barcelona com a millor destinació de Nadal del sud d’Europa. Una campanya de comunicació en origen, adreçada als mercats nacional i europeu, que dona visibilitat al teixit comercial, gastronòmic i cultural de la ciutat on la cultura, a través de la música, el disseny i l’oferta d’activitats de diverses disciplines, es converteix en el fil conductor de tot un relat en què es mostra el nou model d’enllumenat per projectar la creativitat de Barcelona.
D’aquesta forma, el president de Renfe, Isaías Táboas, el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, i la directora general de Turisme de Barcelona, ??Marian Muro, han presentat les diferents iniciatives que es duran a terme durant quatre setmanes perquè els ciutadans es desplacin a Barcelona els pròxims dies de Nadal.
Tal com ha explicat Marian Muro, “és la primera vegada que presentem una campanya d’aquestes característiques a Madrid, perquè pretenem impactar al visitant procedent de mercats consolidats com l’espanyol i el de les principals ciutats connectades amb AVE, com Bilbao o València, i a aquells mercats europeus més madurs com el Regne Unit, França i Itàlia”. “Sabem que s’ha de cuidar el turisme de proximitat i adreçar-nos a ell amb una oferta específica a través dels canals i serveis més adequats”.
El regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, ha assenyalat que la nova campanya “incideix en l’oferta cultural i se suma a l’estratègia de diversificar els continguts que oferim a les persones que visiten la ciutat i intensificar les accions adreçades al visitant de proximitat i, especialment, a aquells que hi accedeixen amb mitjans de transport més sostenibles”.
Per al president de Renfe, Isaías Táboas, aquesta iniciativa conjunta és una mostra del compromís de Renfe amb la ciutat de Barcelona i Catalunya, on pràcticament mig milió de persones són clients de l’operadora. “A Renfe hem tingut sempre la Ciutat Comtal com a una de les nostres destinacions preferents a l’hora de programa els nostres trens, tant aquells que circulen per les línies d’alta velocitat com pels que ho fan per les convencionals”.
Perfil del visitant
La nova campanya va adreçada a un visitant d’entre 25 i 65 anys, que viatja en parella, família o sol, amb un nivell socioeconòmic mitjà-alt i alt, amb motivacions culturals, amant de les tradicions i de l’estil de via de Barcelona, on es desplaça en aquesta època per gaudir de l’oferta d’un destí urbà com Barcelona i de les compres.
En aquest sentit, el Regne Unit, França i Alemanya, juntament amb Itàlia i els Estats Units, són els principals mercats pel que fa a la destinació en compres. Les compres representen una despesa superior al 22%, cosa que situa aquest sector com la segona principal partida de despesa durant l’estada, per darrere de la gastronomia (45,1%). Segons l’enquesta de perfil i hàbits dels turistes, que realitza periòdicament l’Observatori del Turisme a Barcelona, l’oferta comercial de la ciutat rep una puntuació de 8,2, en una escala de l’1 al 10, per part dels turistes i que el 93,9% dels visitants considera Barcelona una ciutat per passejar-hi. El 53,2% dels visitants afirma realitzar activitats relacionades amb les compres.
Si bé el Nadal passat el mercat nacional va representar més del 66% dels turistes, aquest any s’espera, si les circumstàncies ho permeten, que mercats destacats com Itàlia, França i el Regne Unit recuperin prop del 25% de quota conjunta que representaven abans de la pandèmia.
Concepte creatiu: “Regala’t nous records”
L’eslògan de la campanya “Barcelona estrena Nadal. Regala’t nous records” subratlla les noves propostes i experiències amb què poder celebrar de nou el Nadal, amb la mirada posada en les persones i en la ciutat com a punt de trobada. Un relat amb l’imaginari centrat en l’oportunitat d’aquest Nadal de viure noves experiències i nous records amb propostes nadalenques innovadores per tal d’evocar records únics i inoblidables. El paquet d’activitats de Nadal es pot trobar a la pàgina web Visitbarcelona.
Les imatges de la campanya mostren una parella de joves que es van enamorar a Barcelona i que comparteixen els records d’aquell moment, així com les realitats alternatives amb l’oferta de Nadal.
La campanya, realitzada per l’agència Wearecp, es difondrà fins al 31 de desembre pels canals digitals de Turisme de Barcelona i altres mitjans de comunicació, en format vídeo, i xarxes socials com Facebook, Instagram, Youtube, Tik Tok i Google i pretén impactar a més de 140 milions de possibles visitants.
Renfe, col·laborador de transport oficial
Aquesta és la primera vegada que Turisme de Barcelona arriba a un acord amb Renfe com a aliat preferent en transport i amb el vinilat dels seus trens. D’aquesta manera, Renfe es converteix en el transport d’aquest Nadal a la ciutat de Barcelona. Es tracta d’una iniciativa que pretén promoure el transport sostenible, on el tren esdevé peça essencial en el sistema de transport per a la capital catalana. És un mitjà segur, fiable, còmode i el més eficient des del punt de vista mediambiental.
L’acord amb Renfe contempla diverses accions comunicatives pels canals de l’operadora com la newsletter, anuncis de vídeo en Play Renfe, Canal Renfe i bàners; així com amb els vinilats de dues capçaleres tractores de l’AVE durant dues setmanes de desembre, la col·locació de més de 30.000 capçals de seients a l’AVE a Barcelona amb la campanya i una inserció a la revista Club Renfe de desembre.
https://www.barcelonaturisme.com/wv3/es/page/3911/navidad-en-barcelona.html