Els usuaris del TRAM puntuen en servei amb un notable alt
Segons les dades de l’enquesta de satisfacció realitzada enguany, l’índex de qualitat percebuda (IQP) de les dues xarxes del tramvia es situa per sobre del 7,5 punts sobre 10. Aquesta nota és un indicador de qualitat que s’obté en relacionar la valoració que els usuaris fan de cadascuna de les característiques del servei amb la importància que li atorguen.
L’enquesta constata que els atributs més importants per als usuaris del tramvia són la freqüència, la puntualitat i la rapidesa. Així, línies de Trambesòs obtenen el mateix índex de qualitat que l’any anterior – un 7,6- mentre que l’IQP d’enguany de les línies de Trambaix es situa per sobre dels darrers tres anys amb 7,8 punts.
El mateix estudi de satisfacció del TRAM mostra que l’increment de la valoració global (puntuació del servei que donen els usuaris sense comparar atributs i importància) passa de 8,05 el 2015 a 8,09 punts el 2016 al TRAMbaix. Aquest increment, tot i que es produeix a totes les línies, destaca el del ramal de la T3, on augmenta en 0,19 punts. D’altra banda, l’increment de la valoració global respecte al 2015 passa del 7,92 al 7,98 al TRAMbesòs. Per línies, la T5 és la línia on la millora és més apreciable, la T4 obté resultats molt semblants i la T6 es queda per sota, tot i que contínua amb la tendència ascendent que portava feia tres anys.
Més informació durant les incidències
Pel que fa a la valoració dels diferents atributs del TRAM, al TRAMbaix s’ha produït un augment generalitzat en la puntuació, excepte en la valoració sobre la informació durant les incidències, que baixa de 7,02 a 6,67 punts. Al TRAMbesòs, on la seguretat és el quart atribut important per als usuaris del tramvia, cal destacar la pujada de la valoració de l’atribut de freqüència, encara que cau la valoració sobre el funcionament de les validadores, l’atenció i amabilitat del personal, i també la informació durant les incidències.
D’aquesta manera, tot i que el 21% dels usuaris no troba res a millorar a les línies de Trambaix, destaca la freqüència amb el 29% de les valoracions. Entre els aspectes a millorar al TRAMbesòs, on el 21% dels enquestats no milloraria res, també destaca la freqüència, amb el 34% de les valoracions. També tenen una valoració rellevant “títols, màquines expenedores i validadores”, amb el 12%, i la seguretat i ampliació de personal, amb un 8%.