Incidència a la circulació ferroviària a Mont-roig del Camp (Tarragona)
· Técnics d’Adif estan realitzant operacions per a la reposició de les instal.lacions
Tarragona, 8 de juny de 2016 (Adif y Renfe).
Tècnics d’Adif continúen treballant a les operacions de reposició de les instal.lacions ferroviàries a Mont-roig del Camp (Tarragona), que es van veure greument afectades per la incidència produïda la nit del passat dilluns que va originar incendis que van inutilitzar els sistemes de gestió de trànsit, comunicacions, senyalització i instal.lacions de seguretat.
Aquesta situación està provocant retards de 30 minuts de mitjana als serveis Regionals i Llarga Distància que circulen al tram L’Hospitalet de l’Infant – Cambrils. Aquestes demores poden arribar puntualment a superar els 60 minuts.
Per a minimitzar l’afectació i reduir els serveis que circulen en aquest trajecte, els trens de la línia RT2 (L’Arboç – Hospitalet de l’Infant) circularan entre L’Arboç i Salou, on els viatgers contaran amb un servei alternatiu per a desplaçar-se fins Cambrils, Mont-roig del Camp i L’Hospitalet de l’Infant
Davant d’aquesta incidència, es procedirà a indemnitzar d’acord amb l’establert per la Llei del Sector Ferroviari als clients dels trens afectats, tant de serveis comercials com de servei públic, quan tinguin els següents retards:
· Igual o superior a 60 minuts: devolució del 50% de l’importe del bitllet
· Superior a 90 minuts: devolució del 100% del import del bitllet
· Per als serveis de Rodalies de Catalunya s’aplicarà la Devolució Xpress
Adif manté movilitzats a una vintena de tècnics de manteniment d’infraestructura i circulació per a la reparació de danys, la gestió del trànsit al punt afectat i la proteccó de passos a nivell. En aquests moments, les tasques es concentren en la reparació dels sistemes de senyalització i de regulació del trànsit.
Degut a la gravetat dels danys, en aquest moments no es pot establir una previsió per a la normalització del trànsit.
Adif ha obert una investigació per a determinar les causes que han provocat aquesta incidència, sense que per ara s’hagi descartat cap hipòtesi.
Adif i Renfe estan informant de l’estat del servei a través de personal d’informació i atenció al client a trens i estacion, així com als telèfons 902 320 320 i 900 41 00 41, @renfe, @rodalies, l’apartat “Estado de la Red” de la pàgina web www.adif.es, web renfe.com, així com a les apps d’Adif i Renfe.