L’Ajuntament de Barcelona encarrega a Pere Macias la direcció estratègica de la connexió dels tramvies

Ajuntament de Barcelona.NOTA DE PREMSA

L’actual president de la Fundació Cercle d’Infraestructures treballarà sota la responsabilitat de la tinència d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat i assessorarà i coordinarà la interlocució entre els diferents agents implicats en el projecte

L’Ajuntament de Barcelona encarrega a Pere Macias la direcció estratègica per dur a terme el desplegament del projecte de connexió de les dues xarxes del tramvia. El Govern Municipal vol comptar amb l’expertesa professional de Macias en matèria d’infraestructures i xarxa tramviària per tal de tirar endavant aquesta actuació clau pel transport públic de la ciutat.

La direcció de Macias estarà sota la responsabilitat de la tinència d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, i permetrà coordinar la interlocució entre els diferents agents implicats en aquest projecte, com són l’Ajuntament, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), la Generalitat i TMB, entre d’altres.

El passat 1 de març l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat van signar el protocol de col•laboració per impulsar la connexió de les dues xarxes de tramvia, després de l’acord institucional entre l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau i el president de la Generalitat, Carles Puigdemont. El protocol estableix que l’Ajuntament determinarà el traçat de la unió del Trambaix i el Trambesòs en base als estudis tècnics. Aquests, han conclòs que l’alternativa que millor respon als diferents paràmetres avaluats és la connexió en superfície per la Diagonal, en el tram comprès entre Francesc Macià i Glòries.

Pere Macias, actual president de la Fundació Cercle d’Infraestructures, és doctorat en enginyeria de Camins, Canals i Ports i és professor de la Universitat Politècnica de Catalunya en matèria de legislació urbanística. Amb una llarga experiència en el camp de les infraestructures, del 1996 al 1997 va ser conseller de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya i, a partir d’aquell any, va passar a ocupar el càrrec de Conseller de Política Territorial i Obres públiques fins el 2001 impulsant, entre d’altres projectes, la implantació del Trambaix i el Trambesòs a la capital catalana. Macias també va posar les bases de l’actual Pla Director d’Infraestructures que ja assenyalava la connexió de les dues xarxes tramviàries com un element determinant per incrementar la connectivitat amb la resta de xarxes actuals (metro, FGC i Rodalies) a escala metropolitana. Durant la seva etapa com a conseller també va ocupar el càrrec de president de l’ATM, des d’on va impulsar la integració tarifària i la Llei de Mobilitat de Catalunya. Macias s’incorporarà a partir del mes de maig.