Els consellers Rull i Vila bategen dos trens d’FGC amb noms d’escriptors

TerritoriSostenibilitat· Una unitat de la sèrie 113 i una altra de la 114 porten els noms dels escriptors Caterina Albert i Joaquim Carbó.
· La iniciativa forma part del conjunt d’activitats que Ferrocarrils de la Generalitat ha preparat per celebrar amb els seus usuaris la setmana de Sant Jordi.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i el conseller de Cultura, Santi Vila, han assistit, en un acte celebrat a l’estació de Plaça Catalunya de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), al bateig de dues unitats de tren de la sèrie 113 i 114. Els noms escollits per batejar aquests trens han estat els de l’escriptora Caterina Albert i de l’escriptor Joaquim Carbó, present a l’acte. Rull ha aprofitat per posar en valor “la sensibilitat que té FGC, una companyia excel·lent que és capaç de donar aquest to d’humanitat, sobretot aquest element de cultura tan intensa”.

Aquestes dues unitats se sumen al conjunt de trens que FGC ha batejat els últims anys amb noms d’escriptores i escriptors. L’any passat es van posar els noms de Maria Aurèlia Campmany, Josep M. Espinàs, Mercè Rodoreda, Montserrat Roig, Màrius Torres i Carles Salmerón a sis unitats de la línia del Vallès. També n’hi ha tres de la línia L7 (Av. Tibidabo) que duen noms de dones: Mercè Sala, economista i política experta en el sector del transport públic; Elvira Farreras, escriptora i cronista del Putxet; i Carme Serrallonga, pedagoga, traductora i precursora de la divulgació de l’ensenyament en català.

Durant l’acte de bateig els consellers Rull i Vila han llegit un fragment d’una obra d’Albert i Carbó, respectivament. Aquesta iniciativa forma part del conjunt d’activitats que FGC ha preparat per celebrar amb els seus usuaris la setmana de Sant Jordi que, sota el nom de “Paraules entre vies”, pretén difondre la cultura i la literatura entre els clients de Ferrocarrils en una jornada tan assenyalada a Catalunya.

L’acte també ha comptat amb la presència del president d’FGC, Enric Ticó, i la directora de la Institució de les Lletres Catalanes, Laura Borràs.

Modernització de la flota
FGC va adquirir el gener de 2015 19 unitats de tren de la sèrie 113 que han anat substituint les antigues 111 a les línies S1 (Terrassa), S2 (Sabadell) i L6 (Reina Elisenda) amb l’objectiu de modernitzar la flota. També en va comprar cinc de la sèrie 114, formades per tres cotxes, que donen servei a les estacions de la línia L7, on les andanes són més curtes.

Aquestes noves unitats s’han anat batejant amb diferents noms. A part dels noms de persones, a la línia del Vallès també n’hi ha cinc que duen noms d’estacions: Barcelona, Terrassa, Sant Quirze, Sant Cugat i Sarrià.
23/04/2016