Concreta en 13 indicadors, el compromís per un servei de metro de la màxima qualitat

La publicació de la Carta de Serveis de Metro és el resultat de deu anys de polítiques de qualitat, adreçades a la millora de la gestió i a donar resposta a les expectatives cada cop més exigents dels usuaris. Com a pas previ, el 2013, el conjunt de l’àrea operativa de Metro va rebre les certificacions ISO 9001 (que designa un sistema estandarditzat internacionalment de gestió interna de la qualitat) i UNE-EN 13816 (norma europea que, en matèria de transport col·lectiu, especifica els requisits de qualitat més importants).

 

Voluntat de millora permanent
La Carta de Serveis de Metro descriu l’aposta de TMB per la vocació de servei, el desenvolupament d’uns estàndards exigents de qualitat i la voluntat permanent de millora, a banda d’assenyalar els drets i deures dels usuaris i les vies establertes de comunicació i participació respecte de la gestió del servei de transport.

 

En la part dels compromisos concrets, es detallen 13 indicadors que TMB es compromet a mantenir o superar. Fan referència al grau de compliment de l’oferta, la regularitat dels intervals, la disponibilitat dels ascensors, les escales mecàniques i els passos de peatge, els terminis de resposta de les queixes i reclamacions, els índexs de qualitat de la informació disponible en els trens i les estacions, els sistemes de seguretat de la circulació de trens, l’indicador de seguretat dels viatgers i els índexs de neteja i conservació dels trens i les estacions.

 

Tots els indicadors associats als compromisos són auditats cada any per una entitat certificadora en les auditories d’ISO 9001 i UNE 13816.

 

El document de la Carta de Serveis de Metro es pot consultar i descarregar a l’apartat de qualitat de la web de TMB.