Prop de 50.000 viatgers utilitzen els rodalies del Camp de Tarragona i Girona

Les dues noves línies del Camp de Tarragona han transportat 17.200 viatgers, dels quals 6.500 corresponen a la RT1 entre Tarragona i Reus i 10.700 a la RT2 entre Cambrils i l’Arboç

Prop de 50.000 viatgers han utilitzat els nous serveis de rodalia del Camp de Tarragona i Girona des que van entrar en funcionament, el 20 i el 24 de març, respectivament. Del total, més de 32.000 corresponen a les vuit noves freqüències per sentit de la línia RG1, que uneix la costa del Maresme i la Selva amb Girona i Figueres, mentre que 17.200 es distribueixen entre els nous trens que formen part del servei al Camp de Tarragona. Així, la RT1 entre Tarragona i Reus suma 6.500 clients i la RT2 entre Cambrils i l’Arboç ha obtingut 10.700 viatgers durant el primer mes en funcionament.
Plànol rodalia Girona
Al servei de rodalia de Girona, dels 32.000 viatgers que han usat l’RG1, més de la meitat (53%) corresponen a usuaris amb origen o destinació a algunes de les estacions de la costa del Maresme i la Selva que han aprofitat la nova connexió, sense haver de realitzar transbordament a Maçanet – Massanes.

 

Pel que fa estacions, les de Girona (58%) i Figueres (33%) són les que han registrat un major volum de viatgers de la RG1, seguides de Maçanet-Massanes (13%) i Flaçà (8%).

La línia RG1 (Figueres-Blanes-Mataró per Girona) es va posar en servei el 24 de març i connecta, sense necessitat de transbordament, les comarques gironines amb la costa del Maresme amb un total de 8 trens per sentit de dilluns a divendres. Aquest servei es presta com a perllongament d’alguns combois de la línia R1, aconseguint així la comunicació directa entre Mataró, Blanes, Girona, Figueres i la resta d’estacions intermèdies.

Els nous trens, sumats als que ja tenien els municipis gironins, permeten disposar de freqüències de pas d’entre 30 minuts i una hora, segons l’estació i la franja horària. Així mateix, la connexió directa de Mataró i Blanes amb Girona i Figueres, inexistents fins el passat març, es cobreix amb una freqüència d’un tren cada dues hores.

 

 

Plànol rodalia Tarragona

 

En el cas de Tarragona, les noves rodalies territorials es van posar en funcionament el 20 de març i han permès enllaçar Reus i Tarragona amb 8 noves freqüències diàries de dilluns a divendres (RT1) i dos més que són trens Regionals i arriben fins a Barcelona. Aquests nous serveis han sumat durant aquest primer mes un total de 6.500 viatgers de rodalia. Per la seva banda, el nou servei ferroviari entre l’Arboç i Cambrils (RT2), amb 5 serveis per sentit, ha acumulat 10.700 usuaris des del 20 de març. La RT2 genera un nou eix de comunicació entre el Baix Penedès, Tarragona i la Costa Daurada, fins ara inexistent, i que ha possibilitat millorar la connexió de les rodalies de Tarragona amb les de Barcelona.
Tota la informació sobre horaris i serveis es pot trobar a rodaliesdecatalunya.cat o al telèfon 900 41 00 41.