L’AVE Barcelona-Madrid celebra el sisè aniversari.
Barcelona, 20 de febrer de 2014 (Renfe).
En els seus sis anys en funcionament, els serveis de Renfe Barcelona-Saragossa-Madrid han registrat un total de 33.355.000 clients. D’aquests, prop de 20 milions corresponen a relacions que enllacen Catalunya amb Madrid. El servei AVE al assolit un índex de puntualitat del 98%.
Entre el 20 de febrer de 2013 i el 19 de febrer de 2014, 5.990.000 viatgers han utilitzat els serveis AVE a aquest corredor. Aquesta xifra suposa un increment del 18,9% respecte l’últim any.
La relació més utilitzada ha estat el trajecte Barcelona-Madrid amb un total de 3.184.000 viatgers i un creixement del 18%. En aquest últim any els serveis de Renfe a aquesta relació han obtingut una quota de mercat del 59,2%
Durant aquest període s’han ofertat 106.596 trens AVE que han assolit una ocupació mitjana del 78,8%. Per canals de venda, al darrer any les agències van realitzar el 41,9%, seguit del web www.renfe.com que han suposat un 41,8% i els punts de venda a les estacions amb un 12,1%
El 20 de febrer de 2008 es va estrenar la connexió en Alta Velocitat que permetia unir Barcelona amb Madrid en un temps de viatge des de 2 hores i 38 minuts. El servei es va iniciar amb 17 trens diaris per sentit. Progressivament, Renfe va augmentar el número de circulacions gràcies a la bona acollida del producte, fins arribar a les 28 connexions diàries per sentit actuals i un temps de viatge de 2 hores i 30 minuts.
Valoració del servei i perfil del client
El perfil de client del corredor Madrid – Barcelona és d’una persona d’entre 35 i 60 anys (61,1%) que es desplaça per motius laborals (65,3%) o per motius d’oci i/o familiars (29,5%) i que viatgen amb una freqüència mitjana de 21 viatges l’any. El 47,5% dels clients realitzen al menys un trajecte mensual en tren.
Finalment, la valoració global del servei en una escala de 0 a 10 és de 8,23 punts i 8 de cada 10 clients recomanarien viatjar en AVE a aquest corredor. Els elements més valorats són la puntualitat, que rep una valoració del 9,35 i la rapidesa en arribar a destinació.