El material motor i mòbil actual d’FGC

FGC·Material motor i mòbilBarcelona, 5 de febrer de 2014
El president d’FGC, Enric Ticó, va presentar dilluns a la sala de plens del Districte de Sarrià – Sant Gervasi el llibre “FGC, el material motor i mòbil”, editat per Terminus. L’obra, escrita per l’historiador Carles Salmerón, és un inventari exhaustiu i complert que detalla de forma enciclopèdica la història i les característiques tècniques de tots i cadascun dels vehicles que conformen actualment el parc de material motor i mòbil dels FGC.

 

Emmarcat dins dels diferents actes per commemorar la celebració dels 150 anys del Tren de Sarrià, el llibre evidencia la completa renovació del material motor i mòbil de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, una renovació constant al llarg dels anys amb l’objectiu d’aconseguir la qualitat i l’excel·lència en els serveis oferts als clients. Actualment, FGC és la companyia ferroviària més variada del món amb la gestió de línies de fins a 4 amples de via (600, 1.000, 1.435 i 1.668 mm).

 

Aquesta gran varietat d’amples, sumada a la diversitat de característiques tècniques i de tipologies de vehicles que conformen prop de 100 sèries diferents, fa necessària la redacció d’un inventari com el que recull aquesta obra, que tingués en compte per primera vegada la globalitat del material de la xarxa d’FGC.

El llibre és fruït d’un treball de camp important, ja que a més de consultar i revisar tota la documentació existent de la companyia, l’autor ha verificat sobre el terreny moltes de les dades que s’hi recullen.

 

L’autor: Carles Salmerón i Bosch
Carles Salmerón i Bosch és historiador i escriptor. És autor de més de 40 llibres, dels quals destaquen els 20 volums de la seva obra sobre la història del ferrocarril a Catalunya “Els Trens de Catalunya”, la qual també fou la base de la sèrie homònima de televisió produïda per TVE.

Durant els darrers anys ha col·laborat amb institucions europees i diferents governs estrangers i organismes internacionals, fet que li ha permès visitar personalment i conèixer de primera mà tots els sistemes de transport públics que existeixen entre l’Atlàntic i els Urals. Fruit d’aquesta recerca són els seus diferents llibres de temàtica europea, com l’“Enciclopèdia dels Transports d’Europa”, “Els Tramvies d’Europa”, “Els Trams-Trens d’Europa” o “Del Segle XIX al Segle XXI: torna l’Era del Ferrocarril”, editades en diferents idiomes i que estan considerades obres de referència a nivell internacional.