TMB supervisarà l’estudi de viabilitat de la xarxa ferroviària de mercaderies de l’Equado
Les autoritats equatorianes busquen a través del ferrocarril donar un impuls a l’economia del país mitjançant un sistema de transport de baix impacte ambiental, que disminueixi la seva dependència dels combustibles derivats del petroli i que alhora faciliti l’atracció de noves activitats. El plantejament és construir una xarxa ferroviària electrificada que uneixi els principals centres productius del país, actuals i futurs, amb els ports del Pacífic, i que tingui connexions internacionals amb el Perú i Colòmbia. També s’analitzarà la viabilitat d’establir serveis de passatgers entre les ciutats més poblades, com ara Guayaquil i Quito, així com una línia específica per al transport de les extraccions mineres de les províncies sud-orientals.
Seguiment conjunt amb l’administració.
El contracte inclou els serveis de seguiment, supervisió i validació del treball de consultoria que el mateix govern equatorià ha encomanat a l’empresa alemanya GIZ IS per avaluar la demanda, estudiar el terreny i determinar les solucions tècniques i econòmiques de la futura xarxa ferroviària, com a pas previ per als estudis de detall, els projectes constructius i els plans d’explotació. Així, TMB coordinarà junt amb l’administració pública el seguiment de cada fase de la consultoria.
TMB opera la xarxa de metro de Barcelona, de 102,6 quilòmetres de longitud i 141 estacions, que va transportar 373 milions de passatgers l’any 2012. En el vessant de consultoria internacional, ha participat, al mateix continent americà, en actuacions als sistemes de transport de Buenos Aires, Santiago de Chile i Lima, i actualment col·labora en la posada en marxa de la primera línia de metro de Ciutat de Panamà.