TMB presenta el seu Pla de Patrocini Corporatiu

TMB01Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat avui a un centenar de directius de les principals empreses de consum que operen a Catalunya el seu Pla de Patrocini Corporatiu, que desenvolupa de la mà de la firma International Management Group Inc. (IMG), en un acte presidit per l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias.

S’entén per patrocini corporatiu el conjunt d’actuacions que consisteixen a agrupar drets de caràcter comercial i de màrqueting, i en què el prenedor dels drets en fa la comercialització integral per un període de temps que habitualment supera els dos anys. S’hi inclouen la comercialització de la denominació (“naming rights”) d’estacions o línies de metro, línies d’autobús o espais singulars a la xarxa de metro.

El Pla de Patrocini Corporatiu és una de les iniciatives engegades recentment per TMB per incrementar els ingressos accessoris i disminuir així les necessitats de finançament públic. Es tracta d’una modalitat de col·laboració entre el sector públic i el privat en què s’ofereix a les marques comercials associar-se a la marca TMB, fortament identificada amb els valors de servei, innovació i responsabilitat social i ambiental, i a través d’ella amb la marca Barcelona.

El maig passat, TMB va adjudicar els treballs de consultoria i comercialització del seu Pla de Patrocini Corporatiu a la firma IMG, amb àmplia experiència en aquest àmbit, com a resultat d’un concurs públic per procediment negociat. El contracte és per un període de 30 mesos, prorrogables 30 mesos més si hi ha acord entre les dues parts. Fins ara, IMG ha realitzat l’avaluació i valoració dels actius de TMB susceptibles de ser patrocinats, i ha dissenyat l’estratègia de màrqueting i comunicació i el pla de comercialització del projecte.

TMB és el principal operador de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona. Gestiona una xarxa de metro de 102,6 quilòmetres de longitud, integrada per vuit línies i 141 estacions, per on circulen fins a 134 trens en hora punta, i una xarxa d’autobusos amb 102 línies i una flota de més de 1.000 vehicles, a més dels serveis de transport d’oci. En conjunt TMB va transportar 553,5 milions de persones el 2012.