Convocatòria de vaga d’alguns sindicats d’Autobusos per la setmana vinent
Amb motiu de la convocatòria de vaga per part d’alguns sindicats d’Autobusos de TMB, sense el suport del comitè d’empresa, per dilluns vinent, 1 d’octubre i dies successius, el Departament d’Empresa i Ocupació ha ordenat que es mantinguin serveis mínims, diferenciant les hores punta i la resta de franges.
Dilluns, 1 d’octubre
La convocatòria de vaga és de 24 hores. L’ordre dicta que durant aquesta jornada funcioni la meitat (el 50%) del servei des de les 6.30 a les 9.30 del matí, i des de les 4 de la tarda a les 8 del vespre. Les línies 9, 21, 63, 65, 92, 95, 109, 150 i 157 han de mantenir almenys el 25% del servei tot el dia. A les línies de Bus del Barri ha de circular almenys un vehicle també tota la jornada.
De dimarts en endavant
La convocatòria de vaga a partir del 2 d’octubre és de dues hores per torn (de 2 a 4, de 9 a 11 i de 16 a 18 h) amb caràcter indefinit, excepte el dia 5 d’octubre, en què l’aturada seria de 10 a 15 h. L’ordre estableix que igualment funcioni la meitat (el 50%) del servei quan la vaga s’escaigui entre les 6.30 i les 9.30 del matí i entre les 4 de la tarda i les 8 del vespre. A les línies 9, 21, 63, 65, 92, 95, 109, 150 i 157 no podran circular menys del 25% dels busos i a les línies de Bus del Barri no pot deixar d’haver-hi almenys un vehicle per línia.
TMB lamenta aquesta convocatòria de vaga, que s’origina contra una disposició del govern central que afecta tot el sector públic. Fins a l’últim moment, l’empresa ha ofert alternatives per neutralitzar l’efecte del reial decret 20/2012 en el poder adquisitiu dels treballadors, en un esforç negociador que ha donat com a fruit l’acord subscrit amb el sindicat SIT a última hora d’ahir. Aquest acord és aplicable als afiliats al SIT i a tots els treballadors que s’hi adhereixin voluntàriament.
En cas que tingui seguiment, la vaga perjudicarà milers de ciutadans de Barcelona i l’àrea metropolitana, justament quan es fa realitat la primera fase de la nova xarxa de bus, el projecte més important que té actualment TMB pel que fa a la modernització i millora del servei de transport públic.