L’exercici del 2011 del cremallera de Montserrat ha estat el millor des de la seva reobertura l’any 2003

· L’any passat FGC va transportar un total de 988.985 viatgers en el conjunt de l’explotació, un total de 121 mil visitants més que durant el 2010.
· L’augment de visitants es reflecteix tant al cremallera, com als Funiculars de Sant Joan i la Santa Cova.
· Les noves estratègies de captació de clients d’FGC, també en mercats internacionals, han incidit en aquest augment de visitants.

Barcelona, 7 de febrer de 2012
El cremallera de Montserrat d’FGC ha transportat 582.866 persones aquest any 2011, cosa que situa aquest exercici com el millor des de l’any de la reobertura (2003) i representa un augment de 67.000 visitants respecte el 2010, corresponent al 13%. Aquesta rècord de viatges és patent també en els funiculars de Sant Joan i de la Santa Cova, que han transportat 274.875 (augment del 15%) i 131.244 viatgers (augment del 17%), respectivament, en conjunt 54.000 clients més que l’any 2010.

Així, el nombre total acumulat de viatgers en tota l’explotació de Montserrat (cremallera+funicular) durant l’any 2011 és de 988.985, amb un augment del 10,9% respecte l’any passat, la xifra de visitants més elevada de l’última dècada.

Aquest és el millor resultat des que es va posar en marxa el nou cremallera l’any 2003. Pel que fa als funiculars, aquest és el millor resultat quant a clients des de l’any 1979.

Els anys precedents en bons resultats en resultats globals (cremallers+funiculars) van ser l’any 2008 amb 936.844 viatgers; el 2006, amb 917.667; i l’any 2007, amb 884.508 passatgers.

Pel que fa als funiculars, el de Sant Joan, l’any 2007 va transportar 265.777 persones; el 2008, 263.481 viatgers; i el 2006, 255.830 viatgers. El funicular de la Santa Cova va transportar 130.556 persones l’any 2008, 129.489 passatgers l’any 2006; i 129.066 l’any 2007.

Augment del turisme
Aquest augment de viatgers respon a les noves estratègies de captació de clients que FGC ha establert en els últims anys. Les noves polítiques d’obertura a mercats internacionals han influït en aquest creixement de visitants a Montserrat, i, en aquest sentit, s’ha intensificat la tasca de col·laboració en accions comercials amb els diferents touroperadors. Aquesta col·laboració ha permès canalitzar part del turisme de la ciutat de Barcelona cap a la muntanya, en tractar-se d’un destí relativament proper a la capital catalana. Els turistes establerts a la Costa Brava i a la Costa Daurada també s’inclouen dins d’aquest grup.

Així, les dades indiquen que els visitants a la muntanya de Montserrat han mantingut com a opció atractiva pujar al monestir amb el cremallera abans que fer tot el recorregut amb l’autobús.

El creixement del turisme interior, de proximitat, també ha estat un factor clau en l’augment de l’ús del cremallera i dels funiculars.

Un altre fet determinant ha estat l’augment dels paquets turístics combinats que FGC ofereix als visitants. El combinat de tren des de Barcelona + cremallera ha tingut un 10% més de demanda, mentre que el combinat de cremallera + museu de Montserrat ha crescut un 32%.

També s’ha registrat un augment de visites de grups escolars i de la tercera edat.