L’Estació de França restarà fora de servei fins demà segons les primeres estimacions
• Segons els tècnics d’Adif i Renfe, les maniobres d’encarrilament del tren i de reparació de la infraestructura podrien perllongar-se fins demà al migdia
• El servei de la línia R2 sud inicia i finalitza a l’estació de Passeig de Gràcia, les línies R13, R14, R15 i R16, inicien i finalitzen el seu recorregut a l’estació de Sants
Barcelona, 6 de febrer de 2012
Les primeres previsions dels tècnics que estan treballant en la resolució de la incidència que s’ha produït avui a l’Estació de França estimen que aquesta terminal no podrà prestar servei comercial fins demà al migdia. Aquesta primera aproximació pot variar en funció del desenvolupament de les tasques d’encarrilament i retirada del tren que ha patit l’incident i la reparació dels danys causats a la infraestructura.
Des de les 12.23 hores, no es presta servei comercial a l’Estació de França a causa de la sortida de la via dels dos últims cotxes d’un tren buit durant una maniobra interna, el que ha provocat desperfectes de consideració en la infraestructura i el sistema d’electrificació, originant una manca de tensió a tota la terminal.
Per tal de minimitzar l’afectació al servei, Renfe ha establert la següent programació per a les línies afectades fins a recuperar la operativitat de Estació de França:
R2 sud: Inicien i finalitzen el seu servei comercial a Passeig de Gràcia.
R13, R14, R15, R16: Inicien i finalitzen el seu recorregut a l’estació de Sants. Per desplaçar-se fins Passeig de Gràcia disposen dels trens de les línies R2 nord i R2 sud.
Els viatgers que vulguin desplaçar-se fins a l’Estació de França compten amb els serveis de Metro de la L4.
En el moment de l’incident, un tren ha quedat aturat sense tensió entre l’Estació de França i Passeig de Gràcia. A les 13.30 hores, acompanyats per personal de Renfe i amb l’ajuda de Bombers, els 21 viatgers han estat evacuats per la sortida d’emergència situada als carrers de Diagonal-Marina.
Al voltant d’una cinquantena de tècnics d’Adif i Renfe s’han desplaçat fins el punt per realitzar les operacions necessàries per a la retirada del tren, la reparació dels danys a la infraestructura i el restabliment de la circulació. Entre d’altres mitjans, s’han mobilitzat dues vagonetes d’electrificació i un tren taller.
Adif i Renfe han obert una investigació per determinar les causes que han originat aquesta incidència.
Renfe i Adif estan informant d’aquesta afectació al servei ferroviari a través de megafonia de trens i estacions i SMS, així com als telèfons d’informació 900 41 00 41, i als webs rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es.