L’enderroc del Pont del Treball Digne dóna entrada a l’alta velocitat
-Diumenge 29 de gener entra en funcionament el nou Pont del Treball Digne, a la Sagrera, que uneix els districtes de Sant Martí i Sant Andreu.
-La construcció del pont provisional va ser una exigència de l’Ajuntament de Barcelona a l’ADIF per poder enderrocar l’antic viaducte.
Diumenge 29 de gener s’obre al trànsit el nou Pont del Treball Digne, a la Sagrera, que uneix els districtes de Sant Martí i Sant Andreu. El nou pont que té accés pels carrers Berenguer de Palou i Santander és obra de l’ADIF i substitueix el pont actual que serà enderrocat a partir de dilluns. Aquesta actuació permetrà completar el traçat de l’alta velocitat a l’àmbit de la Sagrera i garantir l’arribada del TAV a la frontera francesa a finals del 2012.
La construcció del pont provisional va ser una exigència de l’Ajuntament de Barcelona a l’ADIF per poder enderrocar l’antic viaducte, ja que és la única via directe de connexió entre els dos districtes.
Documents històrics situen al setembre del 1921 la construcció d’un viaducte que és l’actual pont del Treball que a partir d’ara serà enderrocat. El llibre Sant Andreu del Palomar i la Sagrera- com era i com és, amb fotos de Xavier de la Cruz Sala i Xavier Basiana recull aquestes imatges i aquest text:
Recentment batejat com del Treball Digne, aquest pont travessa les línies del tren de França i de la costa. Milers de persones, des dels anys vint, l’han creuat per anar a treballar a les fàbriques del Poblenou i d’aquí li ve el nom. Comunica els barris de LA Verneda amb La Sagrera. El canvi de nom, efectuat el 6 d’octubre de 2008, va ser d’una rapidesa inaudita per part de l’Ajuntament, en comparació amb d’altres vies que han hagut d’esperar més temps per ser rectificades.
En el web bcn.cat/media podeu trobar una nota amb imatges antigues del Pont