La connexió que circula a través del túnel del Pertús es va posar en servei el 19 de desembre de 2010

En el seu primer aniversari 265.600 viatgers han utilitzat els serveis de Renfe i SNCF que enllacen Catalunya amb França
• Un total de 66.598 viatgers s’han desplaçat a la relació Barcelona-París
• Més de 28.000 persones s’han desplaçat entre Figueres i París i més de 23.331 a la relació amb Montpeller

Barcelona, 18 de desembre de 2011 (Renfe).
Un total de 265.600 persones han utilitzat els serveis d’enllaç internacional de Renfe i SNCF que uneixen Barcelona, Girona i Figueres amb París des de la seva posada en marxa el passat 19 de desembre de 2010.

En aquest primer aniversari les relacions que han registrat un major nombre de desplaçaments han estat les que comuniquen les ciutats de Barcelona i Paris, amb 66.598 viatgers, i Barcelona amb Montpeller, amb 54.471 viatgers. Seguides de Barcelona-Perpinyà, amb un total de 20.629 clients, i Barcelona-Narbona amb 16.135 viatgers.

Pel que fa a Figueres, la destinació més demandada ha estat Paris, que ha registrat un total de 28.527 viatgers, seguida de Montpeller amb 23.331 clients i Perpinyà amb un total de 8.862 persones en aquest primer any.

En total, des de Barcelona fins a França han utilitzat el servei un total de 175.771 persones, 75.287 des de Figueres i la resta, 14.542, ho han fet des de Girona.

Des de la posada en marxa d’aquests serveis que circulen pel túnel del Pertús, el total de viatgers entre Catalunya i França han augmentat en un 42% en aquest últim any.

Nova parada
Des del 12 de desembre, el trajecte entre Barcelona i París compta amb una nova parada regular, es tracta de Valence TGV, situada entre les estacions de Nimes i París.

El 19 de desembre de 2010, Renfe i SNCF van posar en marxa un servei combinat de quatre trens diaris, dos per sentit, entre Catalunya i França a través del túnel del Pertús. Aquest servei permet connectar Barcelona amb Paris en un temps de viatge de 7 hores i 25 minuts, així com Figueres i Paris en 5 hores i 35minuts.