El Metro de Londres i FGC col·laboren per millorar el sistema d’evacuació d’estacions
La reunió inicial de l’anomenat projecte Getaway de la Unió Europea s’ha celebrat a la seu d’FGC a Barcelona
El projecte té com a finalitat la millora del sistema d’evacuació d’estacions mitjançant la utilització de càmeres de TV intel·ligents i d’altres automatismes activats a partir de sistemes avançats de detecció d’incendis o d’aglomeracions
Les instal·lacions d’FGC, així com també les del Metro de Londres, serviran de banc de proves per validar el sistema desenvolupat
Barcelona, 16 de novembre de 2011
Els integrants del Projecte Getaway de la Unió Europea orientat a la millora dels sistemes d’evacuació en el transport públic s’han reunit durant dos dies a la seu d’FGC a Barcelona per celebrar la reunió inicial del grup de treball.
El projecte, que té un calendari previst de 3 anys i un pressupost global de 3 milions d’euros, està liderat per la consultora britànica British Maritime Technology, i compta amb la participació del Metro de Londres i la Universitat de Greenwich entre els impulsors.
Objectiu
L’objectiu d’aquest estudi és el de millorar l’encaminament en l’evacuació d’estacions, tant de superfície com soterrades. Es tracta de superar les limitacions de la senyalització d’evacuació estàtica arran d’uns estudis recents que certifiquen que aquest tipus de senyalització resulta invisible per més del 60% dels usuaris.
El projecte té la finalitat de treballar en la construcció d’un sistema més dinàmic que aprofiti la tecnologia punta per regular l’evacuació a les estacions afectades. Això serà possible mitjançant l’aplicació de sistemes intel·ligents de càmeres de TV i d’altres automatismes activats a partir de sistemes avançats de detecció d’incendis o d’aglomeracions.
Compromisos
Durant aquestes dues primeres jornades de treball a Barcelona, els integrants del projecte han consensuat el calendari d’actuació dels propers sis mesos. En aquesta fase inicial, la prioritat passa per determinar les condicions en les quals es realitzaran les proves a escala real i establir les especificacions tècniques dels equipaments que s’utilitzaran.
Les instal·lacions d’FGC, així com també les del Metro de Londres, serviran de banc de proves per validar el sistema desenvolupat. Es tracta de comprovar sobre el terreny, i en xarxes ferroviàries reals, l’efectivitat del projecte comparant comportaments entre els sistemes actuals i els prototips del futur.
Subvenció de la Unió Europea
El projecte ‘Getaway’ està subvencionat amb un total 2.161.722 euros per la Unió Europea, uns diners que es distribueixen entre les diferents empreses participants. D’aquests, la subvenció que correspondrà a FGC serà concretament de 215 mil euros, una quantitat que cobreix el 75% de la inversió de la companyia en el projecte.