Afectacions al servei de la línia Barcelona-Vallès el cap de setmana del 5 i 6 de novembre per treballs de millora
PREVISIÓ (cap de setmana 5 i 6 de nombre)
El servei de la línia L7 (Avinguda Tibidabo) restarà interromput i hi haurà servei alternatiu especial amb autobusos de TMB que cobriran el trajecte entre les estacions de Gràcia i Avinguda Tibidabo.
També es modifiquen els horaris de les línies L6 (Reina Elisenda) i S2 (Sabadell).
La línia S1 circularà amb els horaris habituals.
S’aprofitarà el tall per avançar en les obres de millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació de Gràcia, i també per rehabilitar i reforçar una de les agulles de l’estació de Plaça Catalunya.
Barcelona, 28 d’octubre de 2011
La línia Barcelona-Vallès d’FGC es veurà afectada per un tall de servei a la línia L7 (Avinguda Tibidabo) i modificacions d’horaris en les línies L6 (Reina Elisenda) i S2 (Sabadell) el cap de setmana del 5 i 6 de novembres. El motiu d’aquestes afectacions puntuals són els treballs de millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda que està executant el Departament de Territori i Sostenibilitat a l’estació de Gràcia, i també la rehabilitació d’una de les agulles de l’estació de Plaça Catalunya, concretament la que regula la circulació de les vies 3, 4 i 5, per on habitualment circula el Metro del Vallès.
Concretament, el servei del cap de setmana del 5 i 6 de novembre a la línia del Vallès serà el següent:
L6 (Reina Elisenda): es modificarà la circulació de trens segons els horaris que s’adjunten en el quadre adjunt.
L7 (Avinguda Tibidabo): supressió del servei. Es realitzarà servei alternatiu especial amb autobusos de TMB entre les estacions de Gràcia i Av.Tibidabo, amb parada a les estacions intermèdies.
S1 (Terrassa): tots els trens circularan amb normalitat.
S2 (Sabadell): en direcció Sabadell, el tren amb horari de sortida de l’estació de Pl.Catalunya a les 8.45h, sortirà a les 8.50h La resta de trens circularan amb l’horari habitual. En direcció Barcelona, entre les 9.03h i les 21.03h (horaris de sortida de Sabadell Rambla) efectuaran sortida 5 minuts més tard.
Horaris L6 per al cap de setmana del 5 i 6 de novembre:
Ampliació i adaptació a PMR
La supressió del servei de l’L7 permetrà executar la instal·lació d’una diagonal a les vies de l’estació de Plaça Molina que permetrà minimitzar les afeccions al servei d’FGC previstes en fases posteriors en el projecte de remodelació de l’estació de Gràcia. Concretament, això permetrà mantenir el servei de l’L7 quan s’executin els treballs de desplaçament d’una de les vies actuals de l’estació.
Les obres de remodelació i millora de l’estació de Gràcia, que es troben en marxa des del gener de 2011, serviran per adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda, amb la col·locació de tres nous ascensors per facilitar la mobilitat entre els diferents nivells. Precisament, per encabir els elevadors, cal ampliar les andanes originals, la qual cosa obliga a modificar el traçat de les dues vies laterals de l’estació (una es desplaça i l’altra se suprimeix).
A més, es millorarà la comoditat dels viatgers en els seus desplaçaments, atès que s’ampliaran els espais i també es modernitzarà l’arquitectura interior del vestíbul i les andanes. En aquest sentit, la superfície del vestíbul s’incrementarà dels 250 m2 actuals fins a aproximadament 1.500 m2.
L’actuació en marxa que compta amb un pressupost de 29,3 MEUR a càrrec de TABASA, està cofinançada amb fons europeus mitjançant el programa de Competitivitat Feder Catalunya 2007-2013.