L’Estació de França d’Adif acull l’Exposició Fotogràfica itinerant de l’ONCE

La mostra es podrà visitar del 14 de setembre al 2 d’octubre
Recull les 50 fotos premiades en les 10 edicions celebrades del Concurs ‘Un món per a tots, superació de les discapacitats’.

Barcelona, 14 de setembre de 2011 (ONCE/Adif).- L’Estació de França d’Adif acull, a partir d’avui i fins al 2 d’octubre, l’exposició fotogràfica itinerant Un món per a tots, superació de les discapacitats, organitzada per l’ONCE i la seva Fundació, juntament amb l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries Adif.

Es tracta d’una edició especial d’aquesta exposició, coincidint amb la celebració del X Aniversari del Concurs Fotogràfic que anualment convoca l’ONCE País Basc, sota el mateix lema, amb l’objectiu de mostrar exemples de superació i inclusió de les persones amb discapacitat. La mostra recull les 50 fotografies premiades en les 10 edicions fetes fins ara.

L’exposició inclou uns suports amb unes guies en Braille que contenen el llistat de les obres, així com la informació del fullet que estarà a disposició del públic.

Un món per a tots, superació de les discapacitats es va crear en 2001 i té caràcter internacional. El seu objectiu es contribuir a la inclusió social de les persones amb discapacitat mitjançant  la valoració de l’esforç que suposa la superació de les discapacitats, així com involucrar a tots els sectors socials a través de la fotografia.

Amb aquesta finalitat, Adif cedeix gratuïtament espais en diverses estacions de la seva propietat amb la finalitat de donar cabuda a la exposició i, a més, assumeix els costos de producció de la mateixa així com els del seu muntatge i desmuntatge.

La mostra ja s’ha pogut veure en les estacions de Bilbao Abando Indalecio Prieto, Valladolid Campo Grande, A Coruña, Sevilla Santa Justa, Màlaga María Zambrano i Albacete Los Llanos. Posteriorment recalarà en les estacions de Saragossa Delicias i Madrid Puerta de Atocha.

50 imatges premiades i més de 1.000 participants
L’ exposició compta amb un total de 50 imatges. Les que van obtenir el primer premi són fotos ampliades dels originals en un format aproximat de 0,7 x 1 m. Les altres 40 corresponen als segons i tercers premis de cada edició, així com els dos accèssit per a persones amb discapacitat.

El Concurs Fotogràfic ONCE País Basc va iniciar el seu camí en 2001 amb la finalitat de que els fotògrafs donaren a conèixer els seus treballs, sempre amb objecte de mostrar exemples de superació de diferents discapacitats, i el va fer amb el recolzament de les tres Diputacions Forals dels Territoris Històrics d’Euskadi, junt a les tres Caixes d’Estalvi basques (BBK, Kutxa i Caja Vital Kutxa), a més de la Federació Basca d’Associacions Fotogràfiques, la Societat Fotogràfica de Gipuzkoa, i la Confederació Espanyola de Fotografia. En 2003 es va decidir internacionalitzar el Concurs que va obrir les seves portes a la participació a nivell europeu coincidint amb l’Any Europeu de les persones amb discapacitat, i va ser en 2009 quan el va fer definitivament a l’àmbit mundial gracies al recolzament de la Federació Internacional d’Art Fotogràfic (FIAP).

Adif, empresa socialment responsable
Adif ha fitxat sis compromisos per donar resposta als desafiaments que plantegen la societat i el medi ambient en matèria de responsabilitat social. Un d’aquest objectius és fer de les infraestructures i instal·lacions ferroviàries un espai cada vegada de major valor i solidari per a la ciutadania.

En aquest sentit, una de les línees d’actuació d’Adif consisteix en potenciar les estacions com espais de trobada, cultura i difusió de valors accessibles a tots els ciutadans. Amb aquesta finalitat neix el Programa Estació Oberta Adif, en el que s’emmarca aquesta iniciativa, i en el que tenen cabuda activitats d’interès social i utilitat pública, com exposicions, concerts i campanyes de difusió i sensibilització de valors.

Les dades del X aniversari de l’exposició
Durant aquest 10 anys les dades que ha generat el Concurs han estat els següents:
– 1.000 fotògrafs professionals i amateurs participants.
– 2.382 treballs presentats.
– 32 exposicions.
– Més de 150.000 visitants.
– 2 patrocinis de la FIAP.
– 36.500 euros en premis.
– 20 fotògrafs i fotògrafes amb discapacitat premiats.