La R-8 de Rodalies de Catalunya, ja esta en marxa

Amb l’assistència del Conseller Recoder, dels alcaldes de les poblacions i de la rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona, que es per on passa aquesta línea, aquest dilluns passat a estat la inauguració de la R-8


Posada en marxa des de el diumenge dia 26 de juny, amb el canvi de horari de Rodalies de Catalunya, es la primera línea ferroviària que no creua la ciutat de Barcelona, discorrin per les comarques del Baix Llobregat, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

Una línea de 40,3 Km de recorregut, aproxima les poblacions de Martorell i Granollers amb un temps aproximat de 45 minuts, amb parades entremitjos a les estacions de Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola Universitat, Mollet – Sant Fost i Montmeló.

El traçat de la línea aprofita en part la via que fins ara estava utilitzada nomes per els trens de mercaderies que provinents de la resta d’Espanya o Europa, voltaven la ciutat de Barcelona o bé portaven les seves cargues al port de Barcelona, en el tram compres entre Cerdanyola Universitat i Mollet-Sant Fost.

Amb aquest moments la circulació es de un tren cada hora i en cada sentit, amb una ocupació de 600 persones, esperant portar unes 3000 en aquesta fase inicial, no descarta’n que en el futur es pugui incrementar la freqüència ací mateix com el recorregut prolongant-ho fins a Sant Vicenç de Calders i Sant Celoni.

Aquesta nova línea R-8, afecta directament a la R-7, que a partir d’aquest moment queda com tren llançadora entre Barcelona-Sant Andreu Arenal i Cerdanyola Universitat, amb intervals de un tren cada trenta minuts en cada sentit.

Sortida de Mollet-Sant Fost direcció Martorell
Cartell del tren inaugural

 

 

 

 

 

Circulació per el Nus de Mollet direcció Granollers-Centre
Autoritats a l'estació de Granollers-Centre