El servei Barcelyon Express comptarà des del 4 de juny amb una tercera freqüència setmanal

L’activitat de la línia ferroviària entre el Port de Barcelona i Lió va créixer un 150% el 2010

El servei ferroviari Barcelyon Express, que enllaça les terminals de contenidors del Port de Barcelona i Lió, comptarà a partir del proper 4 de juny amb una nova circulació que sortirà els dissabtes des de la capital catalana i que se sumarà a les dues ja existents (dimarts i dijous). Amb aquesta tercera circulació, els tres socis del projecte (Naviland Cargo, Renfe Mercancías i el Port de Barcelona) donen resposta a les demandes dels operadors que han apostat per aquest servei i que reclamen una major capacitat i freqüència.

Des que es va iniciar el servei el febrer del 2009, s’han ofert dues sortides setmanals en ambdós sentits, que actualment compten amb uns percentatges d’ocupació molt elevats. El 2010 el servei BARCELYON va transportar 2.428 contenidors, el que representa un increment del 133% respecte a 2009. En el primer trimestre del 2011 el servei ja ha transportat 1.458 contenidors, xifra que es tradueix en un creixement superior al 150% respecte al mateix període de l’any 2010.

Major eficiència i capacitat
Des del 21 de desembre de 2010, amb la inauguració de la nova connexió en UIC entre el Port de Barcelona i la frontera francesa a través del túnel de Le Perthus, la durada del trajecte (transit time) del servei s’ha reduït en 6 hores. Aquest estalvi de temps permet carregar els trens al matí del mateix dia de la seva sortida i oferir un temps de transit time A-B (lliurament del contenidor a l’endemà de la sortida). Actualment els trens que circulen entre Barcelona i Lió són de fins a 630 metres i tenen una capacitat per a 30 vagons.

A més, el servei BARCELYON, gràcies a la xarxa de serveis dels seus tres socis, permet connectar el Port de Barcelona amb altres destinacions de la xarxa intermodal de la Península Ibèrica i Europa.

Actualment, els tres socis del projecte estan treballant en el desenvolupament d’un nou servei ferroviari entre el Port de Barcelona i Toulouse, que es preveu iniciar a curt termini.